خودرویی که همه ی تلفن های هوشمند را هک می کند

کمیته رکن چهارم – یک شرکت قبرسی، خودرویی تولید کرده است که تلفن های هوشمند و لپ تاپ های پیرامون خود را به سادگی هک می کند.

یک کمپانی امنیتی قبرسی ادعا می‌کند وسیله‌ای به نام SpearHead 360 Mission Vehnicle ساخته که قادر به هک کردن تمامی گوشی‌های اندرویدی و آیفون آن هم از فاصله ۵۰۰ متری است. دستگاه یاد شده در اصل یک ون مجهز به تجهیزات پیشرفته است.

کمپانی امنیتی WiSpear ادعا می‌کند SpearHead 360 Mission Vehnicle از چهار نوع تکنیک برای نفوذ به سیستم عامل‌های مختلف از جمله اندروید و iOS بهره می‌گیرد و هیچ مهم نیست آخرین وصله ها و به روزرسانی های امنیتی نصب باشد. همچنین این کمپانی ادعا می‌کند آنها به چندین آسیب پذیری روز صفر در سیستم عامل اندروید و iOS دسترسی دارند که گوگل و اپل از وجود آن بی خبرند، بنابراین کار خاصی از دست آنها بر نمی‌آید. این ون با قیمت ۳٫۵  الی ۵ میلیون دلار به فروش می‌رسد و سازنده آن ادعا می‌کند علی رغم شروع نشدن فروش، شاهد استقبال بسیار خوبی هستند.

SpearHead 360 از ۲۴ آنتن برای دسترسی به گوشی هدف آن هم از فاصله تا ۵۰۰ متری بهره می‌گیرد، البته سازنده آن ادعا می‌کند آنها با موفقیت حملاتی را از فاصله یک کیلومتری اجرا کرده‌اند اما تصمیم گرفته‌اند برد مؤثر اسمی آن را ۵۰۰ متر اعلام کنند. بدتر اینکه این ون قادر است گوشی‌ها را بدون اجازه دارنده آن به شبکه‌های Wi-Fi خود وصل کند تا به عملیات شنود و استخراج اطلاعات بپردازد، بنابراین نیاز نیست ابتدا قربانی فریب داده شود. یک پهپاد نیز برای SpearHead 360 در نظر گرفته شده که قادر است با به پرواز در آمدن و تکیه به تجهیزات نصب شده در ون، سوژه ها را دنبال و در نهایت هک کند.

همچنین WiSpear ادعا می‌کند آنها به آسیب پذیری های روز صفر در سیستم عامل‌های مک و ویندوز دسترسی دارند که هک کردن لپ تاپ‌ها و تبلت ها ممکن می کند. برای نمونه WiSpear ادعا می‌کند SpearHead 360 قادر است به تبلت یا لپ تاپ کسی که در یک کافی شاپ نشسته است نفوذ کند. ترسناک‌تر اینکه SpearHead 360 قادر است به طور هم زمان دستگاه‌های زیادی را هک کند.

تردیدی وجود ندارد دستگاه‌های اطلاعاتی و دولت‌ها، مشتریان اصلی این ون خواهند بود که می تواند تهدیدی برای حریم خصوصی شهروندان باشد. WiSpear می گوید آنها از رخته های امنیتی موجود در Wi-Fi برای نفوذ به دستگاه های مختلف بهره می گیرند.

خودرویی که همه ی تلفن های هوشمند را هک می کند
منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.