میرای هنوز هم نفس می کشد

کمیته رکن چهارم – بدافزار میرای «Mirai» که تجهیزات مختلفی به ویژه حوزه اینترنت اشیا را تحت تاثیر قرار داده است، هنوز هم سامانه های مختلفی را آلوده می کند.

طبق اعلام سایت «cso»، سورس کدهای بدافزار میرای در دسترس هکرها قرار دارد و با اندکی تغییر هنوز هم از آنها برای آلوده کردن سیستم های مختلف بهره برداری می شود. 

میرای بات‌ نت معروف اینترنت اشیا باعث قطعی موقت برخی از وب‌ سایت ‌های معروف شد. اینک نسخه جدیدی از این بدافزار شناسایی شده اما صرفا از بات‌ های اجیر شده‌ خود برای حمله منع سرویس توزیع‌شده  (DDoS) استفاده نمی‌کند بلکه برای استخراج بیت‌کوین نیز از این بات‌ ها بهره می‌برد.

در دنیای دیجیتال فعلی، ‌ نفوذگران می‌توانند به دستگاه‌های اینترنت اشیا مانند توسترها، دوربین‌های متصل به اینترنت و هر دستگاه هوشمند دیگری حمله کرده و کنترل آن را در دست بگیرند. سپس با استفاده از این دستگاه‌ های آلوده بات ‌نتی تشکیل دادند و برای ارسال هرزنامه، از کار انداختن وب‌ سایت‌ های مختلف و انجام حملات منع سرویس توزیع ‌شده از آنها بهره گیری نمودند.

تمامی اینها همان سناریویی است که در گذشته توسط بدافزار اینترنت اشیا با نام میرای (Mirai) رخ داد. کد منبع این بدافزار به سرعت به طور عمومی منتشر شد و نسخه‌های مختلفی از آن را تاکنون شاهد بوده‌ایم که قابلیت‌های زیادی به نسخه اولیه اضافه کرده‌اند.

این بات نت از سال ۲۰۱۶ حملات تخریبی خود را در زمینه های مختلف آغاز کرده است و تا امروز ادامه داشته است.

طبق بررسی های صورت گرفته سورس کدهای این بات نت لو رفته و بین هکرها در حال دست به دست شدن است. چه بسا هکرها با ایجاد تغییرات عمده و جزئی بدافزار های مخرب دیگری را ایجاد نمایند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.