رشد سرمایه گذاری در امنیت اینترنت اشیا

کمیته رکن چهارم – تحلیلگران معتقدند سرمایه گذاری روی امنیت اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ به ۶ میلیارد دلار خواهد رسید

 با توجه به گزارش شرکت تحقیقاتی جونیپر انگلیس (Juniper Research)، ارزش سرمایه گذاری روی امنیت اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ به ۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

این انتظار وجود دارد که آمریکای شمالی در طول ۵ سال آینده رهبری امنیت سایبری جهان را برعهده بگیرد. همچنین ۵ درصد از هزینه های صرف شده رویامنیت سایبری تا سال ۲۰۲۳ به اینترنت اشیا اختصاص پیدا می کند. اروپای غربی، آسیای شرقی و چین در رده های بعدی قرار می گیرند.

سرمایه گذاری روی امنیت اینترنت اشیا در هر سال ۳۰ درصد افزایش می یابد. این در حالی است که ارتباطات این بستر در مدت زمان مشابه ۲۵ درصد رشد می کند. بالا رفتن خطرات کسب و کار و وجود استانداردهای کم دلیل اصلی افزایش صرف هزینه در این حوزه به شمار می آیند.

یکی از پژوهشگران جونیپر گفت توضیح داد، ماهیت ارتباطی اینترنت اشیا به این معنی است که حتی ابزارهای بی ضرری مانند یخچال، می توانند به یک تهدید تبدیل شوند. فروشندگان این خطر را جدی نمی گیرند و قانون حمایت از مصرف کنندگان نیز به خوبی عمل نمی کند.

پیش بینی می شود سرمایه گذاری روی امنیت اینترنت اشیا خانه های هوشمند در سال ۲۰۲۳ کمتر از ۱۷ درصد بازار را به خود اختصاص دهد.

منبع: mediapost

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.