ذخیره سازی روی کریستال های نمک

کمیته رکن چهارم – پژوهشگران روشی جدید برای ذخیره سازی داده ها روی کریستال های نمک پیدا کردند

پژوهشگران استرالیایی ادعا می کنند موفق به ایجاد روشی شده اند که از طریق پرتو لیزر داده های رمزنگاری شده را روی کریستال های نمکی نانو ذخیره می کند.

نیک ریزن (Nick Riesen)، مدیر پروژه ی بالا با همکاری یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه آدلاید نوعی فناوری بر پایه ی ناو کریستال ها و پرتو لیزر ایجاد کردند که با خاموش و روشن شدن، داده های دیجیتالی را می نویسد.

پژوهشگران از لیزر به منظور تغییر حالت های الکترونیکیی و خواص فلورسنس کریستال ها استفاده می کنند.

ریزن گفت:

با توجه به بالارفتن علاقه مندی مردم به بسترهایی مانند شبکه های اجتماعی، ابری و تلفن های هوشمند، استفاده از داده ها در جامعه به صورت روز افزون افزایش پیدا می کند. به همین علت فناوری های ذخیره سازی موجود مانند دیسک های سخت و دیسک حالت جامد در آینده ی نزدیک با محدودیت های بسیاری مواجه خواهند شد.

وی افزود:

ما به عصری وارد شده ایم که به فناوری هایی برای ذخیره سازی صدها ترابایت یا پتابایت داده نیاز دارد. یکی از امیدوار کننده ترین این روش ها دستیابی به فرآیند ذخیره سازی نوری است.

کریستال های به کار رفته فناوری یاد شده یک صد برابر کوچک تر از حدی هستند که با چشم انسان دیده شوند. به علاوه پژوهشگران معتقدند دستاورد آنها پتانسیل جا به جایی مرز موجود در توسعه ی سخت افزارهای ذخیره سازی سه بعدی را دارد.

منبع: V3

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.