افتتاح مرکز امنیت سایبری در هند

کمیته رکن چهارم – دولت هند به منظور آموزش امنیت سایبری به جوانان این کشور، یک مرکز جدید راه اندازی کرد

دولت ایالت اوتاراکند هند به تازگی مرکز تحقیقاتی امنیت سایبری و پهپاد را در دهرادون تأسیس کرد. این مرکز به مقامات پلیس و جوانان محلی آموزش‌های فنی ارائه می‌دهد و با پشتیبانی سازمان ملی تحقیقات فنی و اوتاراکند تاسیس شده است.

تریوندرا راوان (Trivendra Singh Rawat)، یکی از مقامات اوتاراکند توضیح داد، در مرکز مذکور گواهی پایان دوره نیز برای داوطلبان صادر می شود تا بتوانند از آن برای استخدام در حوزه های مرتبط کمک بگیرند. به علاوه وجود این مرکز در شرایط فاجعه بار مفید خواهد بود.

راوان گفت:

پهپادهایی مجهز به دوربین هایی با کیفیت بالا می توانند به زمین های دور از دسترس راه پیدا کنند. همچنین امکان ردیابی جنازه های باقی مانده از حوادث طبیعی را نیز دارند. به علاوه مقامات سازمان های امنیت مختلفی که در زمینه ی امنیت سایبری آموزش دیده اند، قادر هستند سو استفاده های صورت گرفته از رسانه های اجتماعی و  افراد درگیر در جرایم سایبری را شناسایی کنند.

دولت آندرا پرادش هند نیز در اوایل سال میلادی جاری اعلام کرده بود مرکز امنیت سایبری جدیدی را در این منطقه به منظور مقابله با جرایم صورت گرفته در فضای مجازی راه اندازی می کند.

منبع: cisomag

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.