ترجمه زبان ماشین ها به یکدیگر

کمیته رکن چهارم – سازمان دارپا در حال طراحی سامانه ای است که به تجهیزات با استانداردهای ارتباطی مختلف اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

با پیشرفت فناوری، استانداردهای ارتباطی به کار رفته در جنگ افزارها نیز تغییر می کند و تجهیزات گذشته به سختی می توانند با نسل جدید ابزارها رابطه برقرار کنند.

سازمان دارپا و لاکهید مارتین در قالب پروژه‌ای به نام «سوسایت» (۱SoSITE) در حال طراحی حسگری جدید هستند که به جنگ‌افزارهای قدیمی اجازه می‌دهد با نمونه‌های جدیدتر ارتباط برقرار کنند.

سازمان دارپا برای آزمایش فناوری نام بردهT به تازگی یک پرواز آزمایشی ترتیب داد. در این بررسی از تجهیزات امروزی، سامانه های شبیه سازی شده، همکاری میان ایستگاه های زمینی و هواپیمای C-12 استفاده شده، داده ها از طریق یک قابلیت همکاری ناشناخته به نام «STITCHES» جا به جا می شوند.

جان کلارک (John Clark)، معاون مدیر «ISR» و «UAS» در شانک ورکز لاکهید مارتین۲ (Lockheed Martin Skunk Works) در رابطه با عملکرد STITCHES بیان کرد، این بستر داده ها را از یک نوع حسگر دریافت کرده، آنها را به قالب قابل درکی برای ابزار مقابل تبدیل می کند. برای درک بهتر می توان به مترجم گوگل اشاره کرد که زبان انگلیسی مبدا را تشخیص داده، آن را به زبان ایتالیایی مقصد تبدیل می کند.

کلارگ گفت:

همه ی اقدامات بالا پیرامون ایده ی کاهش زمان زنجیره ی قتل۳ (Kill Chain) و نشان دادن چگونگی جمع آوری اطلاعات بود.

پروژه ی سوسایت، طرح ۵ ساله است که به مراحل پایانی خود نزدیک می شود؛ اما کلارک توضیح داد از این قابلیت در هیچ سامانه ای استفاده نخواهد شد.

واحدهای نظامی آمریکا در گذشته اعلام کرده بودند در تلاش هستند، سامانه ها، عملیات و اطلاعات موجود در هر ۵ حوزه ی نظامی را با یکدیگر ادغام کنند؛ بنابراین پروژه ی بالا یا نمونه های مشابه آن ممکن است در آینده به کار گرفته شوند.


  1. System of Systems Integration Technology and Experimentation
  2. شانک ورک، نام مستعاری برای برنامه های توسعه پیشرفته ی لاکهید مارتین است.
  3. زنجیره ی قتل یک مفهوم نظامی است که از مراحل شناسایی هدف و اعزام نیرو تا نابودی هدف را شامل می شود.
منبع: c4isrnet

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.