آموزش برنامه‌ نویسی کوانتومی توسط مایکروسافت

کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت ابزار آموزشی جدیدی را برای علاقه مندان به برنامه نویسی کوانتومی در وبگاه گیت هاب قرار داد

شرکت مایکروسافت پس از معرفی و عرضه زبان برنامه نویسی کوانتومی #Q، از ابزار منبع باز جدیدی به نام «کوانتوم کاتاس» (Quantum Katas) رونمایی کرد که در درک محاسبات #Q و برنامه‌ نویسی کوانتومی به علاقه‌ مندان کمک می‌ کند.

کوانتوم کاتاس از چندین پروژه تشکیل شده است که هر کدام یک کاتا نامیده می شوند. این پروژه ها شامل گیت های محاسبات کوانتومی، ابر رساناها، اندازه گیری ها و الگوریتم های «Deutsch-Jozsa» می شود.

براساس گزارش مایکروسافت، هر کاتا، پروژه ای مستقل است که یک توالی از وظایف مرتبط با محاسبات کوانتومی را در بر می گیرد. این برنامه ها به عنوان چارچوب هایی عمل می کنند که بازخوردهای لحظه ای ارائه می دهند.

جزئیات ابزار آموزشی بالا در وبگاه گیت هاب قرار گرفته و به رایگان در دسترس است. همچنین به منظور استفاده از آن باید کیت تسعه کوانتومی (Quantum Development Kit) روی ویندوز ۱۰، لینوکس یا مک نصب شده باشد.

شرکت های IBM و گوگل نیز به طور مشابه از بسترهایی به نام «Q Platform» و «Cirq» برای آموزش برنامه نویسی کوانتومی به علاقه مندان استفاده می کنند.

به علاوه تحلیلگران پیش بینی می کنند ارزش بازار رایانش کوانتومی تا سال ۲۰۲۸ به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: fossbytes

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.