آموزش امنیت سایبری به کودکان آمریکایی

کمیته رکن چهارم – در طرحی به نام سایبر پاتریوت «CyberPatriot»، کودکان برای مقابله با حملات سایبری آماده می شوند

آمریکا در نظر دارد با اجرای طرح هایی مانند سایبر پاتریوت «CyberPatriot»، کودکان این کشور را برای مقابله با هکر ها و تهاجمات سایبری آماده کند. در همین راستا کودکان بین ۱۲ تا ۱۴ سال را برای این دوره های آموزشی انتخاب کرده اند و این کلاس ها در سالن های اجتماعات مدارس، کلاس ها و… برگزار می شود.

آقای جیمز هنری «James Henry » و دستیارش «Mitchell Yam»، اظهار کردند که در این دوره های آموزشی از طریق سناریو های مختلف برای کودکان طراحی می شود تا در روند کار روی این سناریوها موضوعات مختلف امنیت سایبری را درک کنند.

آقای هنری توضیح داد که روند رویارویی با یک سناریو برای ما اهمیت دارد و کودکانی که امتیاز یا نمره بیشتری کسب کنند، افرادی هستند که ذهن خلاقی در زمینه امنیت سایبری دارند.

آقای هنری و تیمش مدارس حومه واشنگتن را انتخاب کردند که اغلب این مدارس در سطح متوسط علمی و عملیاتی هستند. مسابقاتی که بین کودکان این مدارس برگزار شد را سایبر پاتریوت «CyberPatriot» نام گذاری کردند.

سناریو آنها از این قرار بود که رایانه های یک شرکت به بدافزار آلوده شده و کارمندان و کارکنان آن شرکت برای مدت شش ماه با مشکلات متعدد روبه رو بوده اند. حال دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی باید این مشکل را مرتفع می کردند.

طی یک سال گذشته تعداد ۲۵ هزار دانش آموز در این چالش ها شرکت کرده اند که این تعداد در نوع خود بسیار قابل توجه است.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان، تا سال جاری (۲۰۱۸) در آمریکا ۳۰۰ هزار شغل در زمینه امنیت سایبری و مقابله با تهاجمات سایبری وجود دارد، اما فرد متخصص برای پذیرش این شغل ها وجود ندارد. طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان به ۱٫۸ میلیون متخصص امنیت سایبری نیاز داریم. لذا بسیاری از کشور ها در حال سرمایه گزاری در این زمینه هستند و در همین راستا روبه آموزش کودکان و زنان خانه دار آورده اند.

فرماندهی جدید سایبری آمریکا و مدیر آژانس امنیت ملی این کشور «Gen. Paul Nakasone»، در همین باره افزود که کا به دنبال استعداد یابی و جمع کردن افراد خلاق در زمینه امنیت سایبری هستیم، از این رو هر فردی که شایستگی های لازم را داشته باشد، می تواند در این سازمان استخدام شود. وی همچنین معتقد است طرح هایی مانند سایبر پاتریوت می تواند کبمود های کشورش را در زمینه متخصص امنیت سایبری، برطرف سازد.

ایجاد انگیزه در کودکان برای فعالیت در زمینه امنیت سایبری و پیوستن آنها به ارتش سایبری آمریکا مد نظر کارشناسان است. از این رو در سال ۲۰۰۹ اولین دوره مسابقات سایبرپاتریوت توسط یکی از واحد های مستقل نیروی هوایی آمرکا برگزار شد.

اتفاقات نگران کننده ای در زمینه سایبری کشورهای مختلف از جمله آمریکا رخ می دهد که نگرانی مقامات مربوطه را در پی دارد. به طور مثال حمله اخیر هکرها و نقض داده های شرکت «Equifax»، که موجب زیان مالی ۷٫۳۵ میلیون دلاری و همچنین انتشار اطلاعات بیش از ۱۴۷ میلیون آمریکایی شد. از کنار مسائل این چنینی به سادگی نمی توان عبور کرد زیرا گسترش این تهاجمات نتایج جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

کارشناسان اظهار کردند که به طور حتم افرادی که پس از اتمام دوره دبیرستان جذب نیروهای نظامی شده و در ساختاری متفاوت موضوعات امنیت سایبری را آموزش ببینند و دنبال کنند، بسیار موفق خواهند بود؛ به همین دلیل تمرکز سازمان های نظامی آمریکا معطوف کودکان و نوجوانان شده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.