ایجاد بستر یکپارچه انتقال اطلاعات

کمیته رکن چهارم – شرکت های بزرگ فناوری آمریکا در حال ایجاد بستری یکپارچه هستند، که امکان انتقال مستقیم داده ها بین خدمات مختلف را فراهم می کند

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، توییتر و فیس‌بوک در قالب پروژه ای به نام «پروژه انتقال داده» (Data Transfer Project)، قصد دارند قوانین جدیدی را به منظور ساده سازی و افزایش امنیت انتقال داده‌های کاربران، با یکدیگر همکاری کنند.
پروژه انتقال داده، یک بستر منبع باز سبک است که هر گونه خدمات آنلاینی می تواند به آن متصل گردد. کارشناسان اعلام کردند این طرح فواید بسیاری برای کاربران خواهد داشت. خدمات متعددی در این پلتفرم اجازه ی دانلود محتوا را به افراد می دهند؛ اما در مقابل تعداد کمی از آنها امکان بارگذاری را روی چند حساب کاربری متفاوت فراهم می کنند.
گوگل با انتشار پستی در بلاگ خود توضیح داد، پروژه ی مذکور اجازه ی انتقال مستقیم داده های بین خدمات مختلف را فراهم می کنند و دیگر نیازی نیست، کاربران نگران دانلود و آپلودهای چندین باره ی یک محتوا باشند.
مایکروسافت نیز از دیگر شرکت ها دعوت کرد به طرح بالا ملحق شوند؛ زیرا این مسئله باعث بهبود رقابت خواهد شد. در هر صورت اگر استاندارد صنعتی برای انتقال داده های وجود دارد، آنها می توانند به جای اجبار کاربران به استفاده از بستر خود یا خطر از بین رفتن داده ها، روی ارائه ی خدمات مفیدتر تمرکز کنند،
برای نمونه ای از عملکرد بستر بالا می توان از مثال های زیر اشاره کرد:
•    تغییر سیستم عامل تلفن همراه بدون نیاز به انجام همه ی مراحل راه اندازی از ابتدا.
•    ورود به پیام برنامه ی پخش موسیقی جدید در حالی که فهرست علاقه مندی های کاربر نیز با وی همراه است.
اپل در طرح بالا حضور ندارد و موضع خود را در این زمینه اعلام نکرده است؛ اما با توجه به این که پروژه انتقال داده در ابتدای راه خود قرار دارد، احتمالا در آینده شرکت های بسیاری از جمله اپل در آن حضور پیدا خواهند کرد. همچنین به نظر می رسد بستر یاد شده برای استارتاپ ها مفید واقع شود.
شرکت های بزرگی مانند گوگل، هم اینک حجم عظیمی از داده های کاربران را در اختیار دارند؛ اما این موضوع برای استارتاپ ها صادق نیست؛ در نتیجه حضور در بستر مذکور امکان بهره مندی بهتر این مراکز را نیز فراهم می کند. همچنین کاربران نیز به شکلی ساده تر از خدمات مورد نظر خود بهره مند می شوند.

منبع: digitaltrends

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.