کنفرانس بلک هت ۲۰۱۸/هک ضربان ‌ساز قلب و مرگ انسان‌ ها

کمیته رکن چهارم – هک برخی ابزار های پزشکی از گذشته مطرح بوده است به ویژه ابزاری که با جان انسان ها سروکار دارد، در این دوره از کنفرانس بلک هت نیز این موضوع به بحث گفتگو گذاشته شده است.

در کنفرانس بلک هت ۲۰۱۸ موضوع هک برخی ابزارهای پزشکی عنوان شد که ممکن است عواقب جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشند. کارشناسان امنیتی حاضر در این کنفرانس عنوان کردند که هکرها می‌توانند از راه دور به برخی ابزار مانند ضربان‌ ساز قلب دسترسی پیدا کنند و قلب افراد را از کار بیندازند.

دو محقق و کارشناس امنیت سایبری به نام های «Jonathan Butts» و «Billy Rios» در کنفرانس امنیت سایبری بلک هت درباره امکان هک ضربان ساز قلب صحبت کردند. نام این دستگاه «Medtronic» بوده و از ژانویه سال ۲۰۱۷ تولیدکنندگان آن از آسیب پذیری این تجهیزات با خبر بوده اند. شرکت سازنده تلاش های بسیاری برای برطرف کردن این آسیب پذیری در دستور کار قرار داده است، اما این دو محقق با روشی هایی ثابت کردند که آسیب پذیری این تجهیزات هنوز پابرجا است.

آسیب پذیری یاد شده به این صورت است که هکرها می توانند از راه دور به‌روز‌ رسانی‌ های مخرب را روی این دستگاه ضربان ساز نصب کنند. این امر باعث می‌شود که دستگاه با ایجاد شوک ‌های اضافی یا رد کردن آن، زندگی بیماران را تهدید کند.

این محققان شرح دادند که این امکان، توسط پزشکان برای کنترل دستگاه‌ های ضربان ‌ساز، هنگامی که در بدن بیمار قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. اما به دلیل امنیت پایین این سامانه، هکرها این امکان را به فرصتی مبدل ساخته اند و می‌توانند هر رفتار مخربی را پیاده سازی کنند. این آسیب پذیری توانایی های مخربی را در اختیار هکرها قرار می دهد. این توانایی ها از خالی کردن باتری ضربان ‌ساز گرفته تا وارد کردن شوک به بیمار و یا قطع ضربان قلب آنها را در بر می گیرد.

روش نفوذ هکرها به این صورت است که هکرها به روز رسانی های «Medtronic» را دریافت می کنند و با ایجاد تغییر در کد ها، آن را به روی دستگاه های ضربان ساز نصب می نمایند. پزشکان نیز مشکل پیش آمده را به آسانی نمی توانند تشخیص دهند.

این به روز رسانی از پروتکل (https) استفاده نمی کند و همین مسئله موجب شده تا هکرها به آسانی بتوانند این تجهیزات را آلود نمایند.

این محققان نتیجه گرفتند که شرکت Medtronic، عملکرد ضعیفی داشته است، زیرا هیچ اقدام خوبی برای حفاظت از این تجهیزات انجام نداده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.