وزارت دفاع در جستجوی راهی برای رسیدن مریخ

کمیته رکن چهارم – وزارت دفاع آمریکا قصد دارد پایگاه داده ی مرکزی جدیدی را به کار بگیرد.

به نقل از «c4isrnet»؛ ارتش آمریکا قصد دارد سامانه های خود را مدرن سازی کرده، پایگاه داده اطلاعاتی مرکزی خود را جایگزین کند.

یکی از فرماندهان رده بالای دفاعی در اجلاس «DoDIIS»، در شهر اوماها گفت:

پایگاه داده اطلاعاتی مدرن (MIDB)، ۲۰ سال گذشته ساخته شد و در این مدت به عنوان محلی به منظور نگهداری داده هایی که برای سازمان های اطلاعات دفاعی، از سراسر دنیا جمع آوری می شد، به کار می رفت. با توجه با افزایش روز افزون داده ها از حوزه ی تجاری، حسگرهای بی شمار و اطلاعات طبقه بندی شده ی در دسترس وزارت دفاع، این پایگاه داده ناکافی به نظر می رسد.

سیستم جدید، مارس (MARS1) نام دارد و در زمینه ی ذخیره سازی، محاسبات ابری و یادگیری ماشینی از فناوری های مدرن بهره می گیرد. در نتیجه تحلیلگران از طریق شیوه ای پویاتر با داده ها و اطلاعات تعامل می کنند.

تری بوش (Terry Busch)، مدیر برنامه ی مارس در آژانس اطلاعات دفاعی گفت:

تصور کنید هر ستون در یک صفحه ی جدول بندی شده، یک کارخانه است. این روش فعلی انجام کسب و کار است؛ اما کارخانه ها به صورت ایستا فعالیت نمی کنند. مردمی هستند که به صورت پیوسته رفت و آمد می کنند، مواردی که تولید می شوند و اطلاعاتی که در دسترس قرار می گیرد.

مارس به تحلیلگران اجاره می دهد ذهن خود را درگیر سؤالات زیر کنند:

چرا این کارخانه در حال حاضر هیچ محصولی تولید می کند؟ چرا در ۶ ماهه گذشته چیزی تولید نکرده است؟ چه عواملی تغییر کرده است؟

جک گومتو (Jack Gumtow)، مدیر ارشد اطلاعات آژانس اطلاعات دفاعی گفت:

مارس به ما علائم راه بردی از هشدارها و داده ها را به منظور پشتیبانی از تصمیم گیری های هدفمند، ارائه می دهد. زمانی که این سامانه مستقر شود، به تحلیلگران و اپراتورها، اجازه می دهد حجم زیادی از داده ها را دریافت و پردازش کنند. همچنین منابع تازه ای از داده را که درک عمیق تری از پیشرفت های دشمن فراهم می آورد، جمع آوری می کنند. توانایی ردیابی نیروهای نظامی ثابت و سیار را به آنها می دهد و بهترین اهرم های تجاری برای پیشرفت فناوری های صنعتی را فراهم می آورد.

بوش ادامه داد:

زندگی کاربران نهایی ساده تر خواهد شد؛ زیرا به جای استفاده از چندین برنامه ی مختلف به منظور کسب اطلاعات مورد نیاز، داده ها در یک محیط یکپارچه به وجود می آیند.

به علاوه، پژوه ی مذکور می تواند با مأموریت ها و تحلیلگران مختلف تطبیق پیدا کند.

محیط ابری، داده ها را به منظور استفاده توسط یادگیری ماشینی و دیگر الگوریتم ها آماده می کند. با وجود این بوش ذکر کرد، این سامانه وظیفه ی تولید الگوریتم ها را نداشته و تنها داده ها را برای آنها آماده می کند.

بوش افزود:

ما یک نمونه ی کامل و مطلوب از همه ی الگوریتم ها نمی خواهیم. ما در سمت تحلیلگران هستیم. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم، داده ها آماده باشند تا این افراد بتوانند در هر مقیاس مورد نیاز، سؤالات خود را مطرح کنند.

مقامات مذکور اعلام کردند، برنامه ی بالا در مراحل اولیه قرار دارد. درخواست های اطلاعاتی (RFI) به تازگی به بخش صنعتی منتقل شده و پیشنهادها تا اواخر سال میلادی جاری دریافت می شوند.

بوش اظهار کرد هنوز تأییدیه کنگره را برای شروع پروژه دریافت نکرده اند. همچنین هیچ گونه برآورد هزینه ای صورت نگرفته است.

رابرت اشلی (Robert Ashley)، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی توضیح داد کلید اصلی توسعه ی سریع برنامه ی بالا استفاده از اهرم های موجود در فضای تجاری است و وزارت دفاع نباید همه چیز را از ابتدا تولید کند.


  1. Machine-Assisted Analysis Rapid-Repository System

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.