مقابله ی بلاکچین با تماس هرز

کمیته رکن چهارم – شعبه ی هند شرکت مایکروسافت به منظور مقابله با تماس های هرز در این کشور، از سامانه ی بلاکچین استفاده کرد.

فناوری بلاکچین بیش از هر چیز به عنوان پایه ای برای ایجاد ارزهای دیجیتالی شناخته می شود؛ اما هم اکنون کاربردهای گسترده ای در حوزه هایی مانند مالی، انتخابات الکترونیکی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و اخبار جعلی برای آن شناسایی شده است.

شرکت مایکروسافت با همکاری شرکت تک ماهیندرا (Tech Mahinra)، قصد دارد از طریق بلاکچین به مقابله با تماس های جعلی در هند بپردازد. این راه کار با استفاده از بستر خدمات ابری اَژُر اجرایی شده است. با وجود این هیچ گونه اطلاعات دقیقی از شیوه ی عملکرد یا اطلاعات فنی آن منتشر نشده است.

پراشانت شوکلا (Prashant Shukla)،  یکی از مقامات دفتر فناوری ملی مایکروساف هند گفت:

ادغام خدمات ابری و بلاکچین راه کار جدیدی را به منظور نظارت و حصول اطمینان از طریق این اکوسیستم ارائه می دهد. از طریق خدمات بلاکچین اژر مایکروسافت (Microsoft Azure Blockchain)، ما مطمئن خواهیم شد از تعداد کلاه برداری ها و هرزنامه هایی که به کاربران نهایی می رسد، کاهش یافته است.

سامانه ی مذکور احتمالا همه ی نهادهای مرتبط با یکدیگر مانند اپراتورهای مخابراتی، مقامات حقوقی، کاربران و حتی فروشندگان تلویزیون را روی یک اکوسیستم یکپارچه، قرار خواهد داد.

از دستاورد مایکروسافت، یک ماه پس از دستور سازمان نظارت بر قوانین قوانین مخابراتی هند (TRAI)، به منظور ایجاد راه کاری برای مقابله با تماس های جعلی از طریق بلاکچین رونمایی شده است.

بر اساس هنجارهای جدید، رضایت کاربران از دریافت تماس های بازاریابی، باید به صراحت در بلاکچین ذخیره شود. همچنین آنها باید بتوانند اعلام رضایت خود را در هر زمان دلخواهی لغو بگیرند. اگر یک اپراتور مخابراتی نتواند به این قوانین جدید عمل کند، در هر ماه مبلغی حدود ۷ هزار ۱۳۶ دلار جریمه خواهد شد.

مایکروسافت علاوه بر دستاورد مذکور، در حال انجام پروژه های دیگری را نیز در زمینه ی بلاکچین است. برای مثال می توان به راه اندازی سامانه ی مدیریت هویت دیجیتالی و حق نسخه برداری اشاره کرد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.