انتشار اطلاعات کاربران «T-Mobile»

کمیته رکن چهارم – شرکت «T-Mobile» هدف حمله هکرها قرار گرفته و در جریان این حمله سایبری اطلاعات شخصی حدود ۲ میلیون مشتری آن سرقت شد.

در جریان یک حمله سایبری اطلاعات مربوط به ۲ میلیون نفر از کاربران «T-Mobile»  سرقت شده است. این اطلاعات در ۲۴ اوت مورد تهاجم قرار گرفته و شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس، کد پستی و… می‌شود. ضمناً در این سرقت اطلاعات مالی کاربران نیز مورد سوءاستفاده قرارگرفته است.

شرکت «T-Mobile»، اعلام کرد که  به وسیله‌ی پیام متنی با هر کسی که تحت تاثیر این تهاجم قرار گرفته است، تماس خواهد گرفت.

طبق اعلام کارشناسان امنیت سایبری این دسترسی غیر مجاز و سرقت اطلاعات مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

البته یک نکته مهم وجود دارد، آن هم این است که شرکت یاد شده اعلام کرده که گذرواژگان کاربران در معرض خطر قرار نگرفته و سرقت نشده است. زیرا این کلمات عبور به صورت رمزنگاری شده ذخیره شده و در صورت سرقت هم غیر قابل بهره برداری خواهند بود.

سخنگوی «T-Mobile» این حمله را تایید نمود و گفت که (یک گروه بین المللی) از هکرها مجرمان اصلی هستند. بر اساس این بیانیه، تیم امنیتی «T-Mobile»، در حالی که جزییات حمله مشخص نبوده، توانست در همان روز آن را کشف کند و جلوی آن را بگیرد. همچنین این حمله کمتر از ۳ درصد از ۷۷ میلیون مشتری T-Mobile را تحت تاثیر قرار داده که این ۳ درصد چیزی در حدود ۲ میلیون کاربر این شرکت می شود.

اگر شما نگران این موضوع هستید که آیا اطلاعات شما قبلا نشت پیدا کرده است یا خیر، باید اطلاعات دستگاه های شما با ایمن سازی تلفن یا رایانه شخصی در برابر جستجوی بدافزاری و ویروس ها ایمن سازی شوند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.