افزایش کلاهبرداری اینترنتی، حاصل پیشرفت جاسوسی سایبری

کمیته رکن چهارم – دسترسی ساده به فضای مجازی، می‌تواند کاربران را به قلمرویی خطرناک هدایت می‌کند که در آن کلاه‌برداران زبده دام خود را برای آن‌ها گسترده‌اند.

هزینه‌های تأمین امنیت سایبری نیز مانند شدت تهدیدات به صورت مداوم در حال افزایش است. این در حالی است که مجرمان و مهاجمان در بستر اینترنت، همواره یک گام از متخصصان امنیت سایبری جلوتر هستند و هیچ‌گاه نمی‌توان امنیت سیستمی را تضمین کرد.

گستردگی و رشد فضای اینترنت نیز مبارزه با این چالش را دشوارتر می‌کند. دامنه اینترنت دیگر از کلید به کلیدواژه‌هایی چون «.com و .net»، محدود نیست. اینترنت در مقطع کنونی حدود ۱۹۰۰ پسوند مختلف را در خود جای داده است.

اسرائیل باراک (Israel Barak)، محقق شرکت امنیت سایبری سایبریسن (Cybereason)، معتقد است که این تعدد در نام دامنه‌های اینترنتی، سبب تسهیل روند ساخت دامنه‌های جعلی در فضای سایبری شده است.

پاول ویکسی (Paul Vixie)، مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری فارسایت سکیوریتی (Farsight Security) که به‌عنوان یکی از پیشتازان توسعه اینترنت، برای حدود ۳ دهه در حوزه مدیریت فضای مجازی حضورداشته است، همچنان اینترنت را در عصر غرب وحشی خود می‌داند و معتقد است که نحوه استفاده کاربران از اینترنت در مقطع تاریخی فعلی، مانند زمانی است که مردم هنگام رانندگی کمربند ایمنی نمی‌بستند و خبری از کیسه هوا نبود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.