نقض حریم شخصی در سیدنی

کمیته رکن چهارم – نیروهای مرزی بریتانیا و استرالیا طی اقدامی بی‌ سابقه، رایانه‌ های افراد به ‌ویژه توسعه ‌دهندگان نرم ‌افزار را نیز به‌ صورت تصادفی مورد بازرسی قرار دادند.

فرودگاه سیدنی (Sydney) در اقدامی تازه تلفن‌ های همراه و لپ ‌تاپ‌ های مسافران را بازرسی می ‌نماید که این موضوع نمونه ‌ای آشکار از نقض حریم خصوصی افراد است.

نیروهای مرزی بریتانیا و استرالیا طی اقدامی بی‌ سابقه، رایانه‌ های افراد به ‌ویژه توسعه ‌دهندگان نرم ‌افزار را نیز به‌ صورت تصادفی مورد بازرسی قرار داده است. در یک مورد فرد را برای ۹۰ دقیقه بازداشت و رایانه شخص را بررسی کرده است.

در جریان این بازرسی ها گذرواژگان تلفن همراه و لپ تاپ این اشخاص از آنها گرفته می شود و ماموران مربوطه این تجهیزات را بازرسی می کنند. انتخاب اشخاص برای بررسی طبق صلاح دید ماموران و به صورت تصادفی انجام می شود.

ماموران بازرسی اعلام کردند که رسانه های دیجیتالی افراد بازرسی می شوند و روی اطلاعات آنها کپی برداری و ذخیره سازی صورت می گیرد.

طبق اطلاعات به دست آمده این موضوع موجب تقض حریم خصوصی افراد می شود و از طرفی اطلاعات آنها بدون هیچ کنترلی در اختیار مقامات دولتی بریتانیا و استرالیا قرار می گیرد.

کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان در استرالیا اعلام کرد در مورد عملکرد گوگل در این کشور و جمع آوری انبوهی از اطلاعات خصوصی مردم توسط این شرکت از طریق گوشی های اندرویدی تحقیق می کند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.