انقلابی جدید در امنیت مودم‌های بی سیم

کمیته رکن چهارم – برای افزایش امنیت مودم‌های وای فای، Wi-Fi Alliance تازه ترین استاندارد قدرتمند و امنیتی Wi-Fi خود را معرفی کرده که نام این پروتکل امنیتی wpa3 اعلام شده است.

امنیت جدید در مودم‌های خانگی در مصرف پهنای باند شما خیلی تاثیر گذار می‌باشد.

پروتکل “قدرتمند”WPA2 نقص امنیتی جدی داشت و به همین ترتیب، محققان بحث امنیت به دنبال جایگزینی برای این پروتکل بودند. از این رو، اخیرا، با توجه به آخرین گزارش‌ها، برای افزایش امنیت مودم‌های Wi-Fi ما، Wi-Fi Alliance تازه ترین استاندارد قدرتمند و امنیتی Wi-Fi خود را معرفی کرده است. نام این پروتکل امنیتی wpa3 اعلام شده است.

استاندارد جدید، که اخیرا به طور رسمی اعلام شده، ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند، که از لحاظ امنیتی قوی تر از استاندارد قبلی است، زیرا اندازه کلیدهای رمزنگاری را افزایش می‌دهد.  پروتکل جدید همانند WPA2، نیز در دو نسخه است: شخصی و سازمانی.

ویژگی‌های WPA3 چیست؟
-اطلاعات در شبکه‌های عمومی همیشه رمزگذاری خواهد شد.
-شبکه‌های وای‌فای عمومی امن
-محافظت در برابر حملات
-WPA3محدودیت‌های قابل توجهی برای جلوگیری از حدس گذرواژه یک شبکه توسط کاربر اعمال می‌کند.
-WPA3 از الگوریتم کدگذاری بسیار قوی‌تری نسبت به پروتکل WPA2 بهره می‌برد.
-WPA3 از سیستم اتصال یک‌طرفه بهره می‌برد که این سیستم باعث اتصال بسیار آسان‌تر به دیوایس‌های هوشمند فاقد نمایشگر می‌شود.

WPA3 چه زمانی عملیاتی و مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
طبق اظهارات موسسه Wi-Fi Alliance دستگاه‌هایی که از WPA3 پشتیبانی می‌کنند از اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار خواهند آمد. تولیدکنندگان هم برای تولید این نوع دیوایس‌ها ابتدا باید دستگاه‌های خود را برای تایید ثبت کنند و پس از تایید با برچسب «Wi-Fi Certified WPA3» به بازار خواهند آمد.

دستگاه‌هایی که با WPA3 سازگاری داشته باشند با پروتکل WPA2 در مودم‌ها و روترها هم سازگاری کامل خواهند داشت و اینکه پروتکل‌های WPA3 و WPA2 به‌صورت همزمان بر روی دیوایس‌ها حضور خواهند داشت. با این حال دستگاه‌های قدیمی نمی‌توانند از پروتکل WPA3 استفاده کنند.

در حالی که استاندارد جدید و قدرتمند WPA3 توسط اتحادیه Wi-Fi به طور رسمی اعلام شده است، اکنون نوبت شرکت‌ها برای اتخاذ پروتکل جدید و جایگزینی آن با پرتوکل‌های قدیمی تر خواهد بود.

منبع: پلیس فتا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.