رایانه ای با قابلیت رشد سلولی

کمیته رکن چهارم – پژوهشگران آمریکایی در حال طراحی رایانه ای از جنس سلول های زنده هستند که قابل برنامه ریزی است.

صنعت رایانه ها روز به روز در حال پیشرفت است و به صورت پیوسته پژوهشگران شیوه ای جدید برای تقویت توان پردازشی آنها ایجاد می کنند.

گروهی از پژوهشگران زیست شناسایی و علوم رایانه دانشگاه لیهای آمریکا که مدتی قبل کمک هزینه ای ۵۰۰ هزار دلاری از بنیاد ملی علوم دریافت کرده بودند در حال طراحی رایانه ای از سلول های زنده هستند که قابل برنامه ریزی بوده، می تواند درخواست های محاسباتی انجام دهد. این سیستم می تواند در محیط آزمایشگاهی به مانند سلول انسان رشد کرده، تکثیر شود.

جزئیات بسیار کمی تاکنون از پروژه ی مذکور منتشر شده است. پژوهشگران اعلام کردند آنها به منظور ساخت یک شبکه ی عصبی در حال استفاده از سلول های زنده هستند. با وجود این نوع سلول ذکر نشده است.

محققان از فناوری اپتوژنتیک (optogenetics) بهره گرفته اند. یک روش زیست شناختی که برای کنترل سلول ها از نور استفاده می کند. این کار با هدف آموزش سیستم برای به رسمت شناختن دست خط های دیجیتالی صورت گرفت.

دانشمندان توضیح دادند پروژه ی آنها به درک بهتر رایانه ها و حافظه های ارگانیک کمک می کند. این که چگونه همه ی این بخش ها قادر هستند با یکدیگر همکاری کنند، مسئله ای است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

یوگنی بردیچوسکی (Yevgeny Berdichevsky)، استاد مهندسی زیستی دانشگاه لیهای گفت:

ما امیدواریم دانشمندان عصب شناسایی بتوانند از فناوری ما به عنوان بستری برای مطالعه روی ذهن انسان استفاده کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.