پیشرفت های گوگل در زمینه قوانین آنتی‌ تراست در اتحادیه اروپا

کمیته رکن چهارم – با توجه به گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد شرکت گوگل گام های مثبتی را در زمینه سازگاری با قوانین کسب و کار اتحادیه اروپا برداشته است.

گوگل در چند سال اخیر از جانب ناظرین اتحادیه اروپا مورد انتقاد  قرار گرفته و جریمه شده  است. در این خصوص می‌توان به‌ویژه به نقض قوانین ضد تراست در منطقه اشاره کرد. این کمپانی دو بار رکورد پرداخت غرامت پرداخت شده از طرف یک کمپانی در زمینه مقررات ضد تراست را شکسته است. سال گذشته این غول تکنولوژی مجبور به پرداخت مبلغ ۲٫۴۲ میلیارد یورویی شد اما امسال قدم پیش‌تر نهاده و به میزان ۴٫۳۴ میلیارد یورو جریمه شده است.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که گوگل برای سازگاری با قوانین اروپایی قدم‌هایی برداشته است و این تلاش‌ها  ممکن است درنهایت به رسمیت شناخته شود. بر اساس یک گزارش ارسال‌شده به اتحادیه اروپا در سپتامبر، مارگاریتا وستیجر از کمسیون رقابتی اروپا می‌گوید به نظر می‌رسد که پیشرفت‌هایی در رفتار گوگل دیده می‌شود اما کمپانی باید کمی برای جشن گرفتن صبر کند.

ما یک گزارش سازگاری دیگر داشته‌ایم و پیشرفت‌هایی نیز در تعداد آن‌ها می‌بینیم اما با این‌ وجود نیز هنوز این مسئله را خیلی خیلی دقیق دنبال می‌کنیم. هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم.

وقتی‌که گوگل در جولای جریمه شد، گفته شد که این کمپانی باید تا مدت ۹۰ روز اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند تا از جریمه‌ای که می‌تواند ۵ درصد از گردش مالی روزانه آلفابت، کمپانی مادر گوگل را در بربگیرد نجات پبدا کند. تخصیص این جریمه‌ها به نتایج به‌دست آمده از گزارشی که ماه قبل ارسال‌شده است بستگی دارد.

در حالی‌ که این می‌تواند خبر خوبی برای کمپانی باشد، اما هنوز بعضی از رقبای گوگل نارضایتی‌هایی دارند. وستیجر می‌گوید که کمسیون اروپا هنوز به آن شکایات گوش می‌دهد.

به‌طور کل می‌توان گفت نشانه‌های مثبتی برای گوگل دیده می‌شود اما اینکه گوگل می‌تواند از خسارات آینده نجات پیدا می‌کند یا خیر، نیاز به صبر دارد و باید منتظر باشیم تا ببینیم کمسیون رقابتی اروپا چه تصمیمی را نسبت به این موضوع اتخاذ می‌کند.

منبع : سخت افزار مگ

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.