مسیریابی با ناهنجاری های مغناطیسی

کمیته رکن چهارم – یک شرکت ژاپنی برنامه ای را مخصوص به مسیریابی در محیط های داخلی توسعه داده است.

شرکت ژاپنی «NTT DATA» به تازگی یک برنامه ی مسیر یابی در محیط های داخلی را به نام «ناری نیوی» (NariNAVI) راه اندازی کرده است. این برنامه به منظور تجزیه و تحلیل محل دقیق محیط داخلی از ناهنجاری های موجود در میدان مغناطیسی طبیعی زمین استفاده می کند. این نرم افزار هم اکنون به صورت انحصاری در فرودگاه بین المللی ناریتا استفاده می شود.

فناوری مورد استفاده در ناری نیوی با همکاری پژوهشگران استارت آپ ایتالیایی «GiPStech» و بخش تحقیق و توسعه NTT DATA به وجود آمد. این دستاورد با ترکیب داده های الگوریتم های حسگرهای مختلف، موقعیت کاربر را در داخل نقشه ای ۲٫۵ بعدی از فرودگاه شناسایی می کند.

شرکت GiPStech از ۲ فناوری کلیدی استفاده می کند. اولین فناوری حسگر ۹ محوره ی موجود در تلفن های هوشمند است –که به صورت مستقل از سیستم موقعیت یابی دستگاه- که برای تشخیص گام های کاربر و جهت حرکت وی، به کار می رود.

دومین فناوری نیز از اثر جادبه ی زمین برای شناسایی محل کاربران در محیط استفاده می کند، بدون اینکه نیاز به نصب زیر ساخت های جدید وجود داشته باشد.

در توضیحات سند حق اختراع ناری نیوی ادعا شده است، این نرم افزار دقت یک متر را ارائه می دهد که بر اساس آن در محیط های داخلی، از موقعیت یاب جغرافیایی (GPS) عملکرد بهتری خواهد داشت.

شرکت NTT DATA توضیح داد، هدف آنها گسترش کسب و کار از طریق توسعه خدمات اطلاعات مکانی برای شرکت هایی است که دارای محیط های داخلی هستند.

بستر خدمات ابری آمازون میزبانی فناوری مذکور را بر عهده داشته، یک نقشه ی ۳ بعدی ساده را از ترکیب نمونه ی ۲ بعدی آن و اطلاعات ارتفاع ایجاد می کند.

مسیریابی با ناهنجاری های مغناطیسی
منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.