خلاصه اجلاس گوگل پیکسل

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل در زمان برگزاری اجلاس خود از سخت افزارهای جدیدی رونمایی کرد.

 شرکت گوگل به تازگی اجلاس سخت افزاری سالانه ی خود به نام گوگل پیکسل را برگزار کرد. در ادامه می توان به صورت خلاصه محصولات معرفی شده در این نشست را مشاهده کرد.

تلفن های هوشمند Pixel 3 و Pixel 3XL

شرکت گوگل از تلفن هوشمند جدید خود با نام Pixel 3 و نمونه ی بزرگ تر آن با پسوند XL رونمایی کرد. هر دو محصول از شارژ بی سیم و یک دوربین جلو با زاویه ی تصویر برداری بیشتر برخوردار هستند. از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دوربین می توان به ویژگی «Top Shot» اشاره کرد که با استفاده از هوش مصنوعی چالش های معمولی مانند تاری و دید در شب را از بین برده و حتی نیاز به فلش را در شرایط نوری کم از بین می برد. دیگر ویژگی های اضافه شده «Super Res Zoom» نام دارد. این قابلیت باعث می شود تا کیفیت تصاویر در هنگام زوم کردن روی آنها کاهش پیدا نکند.

هر دو تلفن هوشمند یاد شده از تاریخ ۱۸ اکتبر در دسترس هستند.

Google Home Hub

نسخه ی جدید بلندگوی گوگل هوم (Google Home) نیز معرفی شد که به یک تبلت با صفحه ی لمسی مجهز شده است. به کمک این وسیله کاربر می تواند همه ی ابزارهای هوشمند خانه ی خود را به سادگی کنترل کند.

هاب مذکور با نست (Nest)، یکپارچه شده و زمانی که از آن استفاده نمی شود، موسیقی پخش می کند. این وسیله از هم اکنون با قیمت ۱۴۹ دلار پیش فروش می شود.

Pixel Slate

سخت افزار Pixel Slate اولین تبلت ۲ در ۱ گوگل از زمان Pixel C به حساب می آید. همچنین اولین نمونه ای است که به «Chrome OS» مجهز است. ابزار Pixel Slate قادر است به سرعت بین دو حالت دسکتاپ و تبلت سوییچ کرده و از طریق فروشگاه گوگل امکان دسترسی به برنامه های اندروید را فراهم می آورد.

گوگل همچنین از صفحه کلیدی به نام «Slate keyboard» برای محصول یاد شده رونمایی کرد. این تبلت همچنین با «Pixelbook Pen» سازگار است.

سخت افزار Pixel Slate، در ۴ پیکربندی مختلف با شروع از قیمت ۵۹۹دلار به فروش خواهد رسید. صفحه کلید آن با ۲۰۰ دلار و قلم یاد شده با ۹۹ دلار قابل تهیه است.

Pixel Stand

شرکت گوگل از شارژر بی سیم جدیدی به نام «Pixel Stand» رونمایی کرد. زمانی که تلفن های هوشمند پیکسل روی این پایه ها قرار می گیرند، به یک گره هوشمند کوچک تبدیل می شود.

زمانی که تلفن هوشمند کاربر روی پایه ی مذکور قرار می گیرد، رابط کاربری آن به گونه ای تغییر می کند که بتواند محتوای صفحه ی نمایش را از فاصله ی دور نیز مشاهده کرد. در این حالت می توان تلفن را با استفاده از دستورهای صوتی ، مدیریت کرد.

زمانی که از تلفن هوشمند روی پایه استفاده نمی شود، این وسیله به صورت خودکار به یک قاب عکس تبدیل شده و شروع به نمایش تصاویر کاربران در آن می کند. همچنین دارای یک ویژگی به نام «Sunrise Alarm» نام دارد که بیدار کردن کاربر را در یک بازه ی زمانی ۱۵ دقیقه ای انجام می دهد.

شارژر بی سیم Pixel Stand در زمان عرضه با قیمت ۷۹ دلار به فروش می رسد.

کناره گیری گوگل از رقابت پنتاگون

شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام شد که از رقابت ۱۰ میلیارد دلاری پنتاگون به نام JEDI که در حوزه ی خدمات ابری یه حساب می آید، کناره کرده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.