ترکیب صنعت با هنر اریگامی

کمیته رکن چهارم – پژوهشگران چاپگری ۳ بعدی تولید کرده اند که امکان ساخت موادی انعطاف پذیر را فراهم می کند.

به نقل از «techxplore»؛ گروهی از پژوهشگران با ادغام هنر اریگامی و فناوری های قرن ۲۱ موفق به ایجاد رویکردی یک مرحله ای در چاپگرهای ۳ بعدی شده اند که امکان تولید ساختارهایی با وزن کم، پیچیده و قدرتمند را فراهم می کند. از این ساختارها می توان برای به وجود آوردن طیف وسیعی از ابزارها مانند دستگاه های پزشکی تا تجهیزات اکتشافات فضایی استفاده کرد. این در حالی است که تا این لحظه ساخت چنین سیستم هایی باید در چند مرحله انجام می شد و به مواد بسیاری نیاز داشت.

گلاسیو پائولینو (Glaucio H. Paulino)، استاد دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه فناوری جورجیا گفت:

 چیزی که ما ایجاد کردیم طرح اثبات مفهومی برای سیستم های یکپارچه و تولیدات پیچیده اریگامی است. این طرح از ظرفیت های بالقوه ی بالایی برخوردار است.

 

پژوهشگران برای دستیابی به هدف خود نوع جدیدی از چاپگرهای ۳ بعدی را به نام «پردازش نور دیجیتال» (Digital Light Processin) به کار گرفتند تا بتوانند ساختاری اریگامی را به وجود آوردند. این ساختار نه تنها قادر است وزن قابل توجهی را تحمل کند، بلکه قادر است به مانند آکاردئون به صورت مکرر جمع شده یا گسترش پیدا کند. این ساختارها «زیپرد تیوب» (zippered tubes)، نامیده می شوند. جنس این مواد از پلاستیک بوده، نیازی به مونتاژ شدن توسط انسان ندارند.

تاکنون انواع مختلفی از چاپگرهای ۳ بعدی به وجود آمده اند. معروف ترین نمونه ی این فناوری، جوهر افشان ها هستند که از ۲۰ سال پیش به وجود آمده اند؛ اما تولید ساختارهای توخالی و حذف مواد پشتیبانی که برای استحکام آن به کار گرفته می شوند، چالش برانگیز است.

محققان توضیح دادند برخلاف فناوری های چاپ ۳ بعدی فعلی، آنها از رزین مایع استفاده می کنند که در مواجه با نور فرابنفش سخت می شود. زیپرد تیوب را می توان صدها مرتبه بدون اینکه بشکند، خم کرده، به حالت دلخواه درآورد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.