حمله سایبری به ۱۲ هزار مسیریاب اینترنت وای فای

کمیته رکن چهارم – هکرها با سوء استفاده از یک آسیب پذیری توانستند بسیاری از مسیریاب های اینترنتی میکروتیک را هک کنند.

بسیاری از روترهای وای فای میکروتک تحت تاثیر حمله سایبری قرار گرفته اند که به خاطر وجود یک حفره و آسیب پذیری امنیتی بوده است. از این رو در کشور هندوستان ۱۱ هزار و ۸۰۹ مسیریاب اینترنت وای فای میکروتیک (MikroTik WiFi routers) هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان امنیتی مشخص شد هکرهای یک آسیب پذیری در سیستم عامل موجود روی روترهای میکروتیک یافته اند و با استفاده از آن کنترل این تجهیزات را در اختیار گرفته اند. هکرها از این مشکل امنیتی برای استخراج ارز های دیجیتالی و استراق سمع استفاده می کردند.

تعداد بسیار زیادی از کاربران در سراسر جهان از این مسیریاب ها استفاده می کنند که آنها نیز در معرض این نوع از حملات قرار دارند.

در کشور برزیل نیز همانند هندوستان حملات مشابهی رخ داده است و در این کشور ۸۵ هزار و ۲۳۰ مسیریاب آسیب دیده اند.

این آسیب پذیری با شناسه «CVE-2018-14847» معرفی شده است. این مشکل در برنامه «WinBox» که جهت مدیریت روتر های میکروتیک بوده، کاملا مشهود است. آسیب پذیری یاد شده در نسخه «۶٫۴۲» سیستم عامل میکروتیک وجود دارد که می بایست این مشکل از سوی شرکت ارائه کننده مرتفع گردد.

آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روز افزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب ‌ها و خسارات جبران ‌ناپذیری را متحمل شده ‌اند.

با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده ‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش اند تا آنرا کنترل کرده و معامله با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه بر این باورند بیت‌ کوین به تجارت‌ های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌ زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌ شود.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.