استخراج بیت کوین دمای زمین را افزایش می‌دهد

کمیته رکن چهارم – گرمایی که بر اثر استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تولید می‌شود، می‌تواند باعث عبور افزایش دمای زمین از ۲ درجه سانتی‌گراد شود.

مدت‌ها است دانشمندان هشدار می‌دهند افزایش ۲ درجه‌ای دمای زمین می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای انسان و محیط زیست ما داشته باشد. حالا یک پژوهش جدید نشان داده گرمایی که بر اثر استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تولید می‌شود، می‌تواند باعث عبور افزایش دمای زمین از ۲ درجه سانتی‌گراد شود.

پژوهشگرهایی که بر روی تغییرات اقلیمی تحقیق می‌کنند، مدت‌هاست نسبت به خطرات افزایش ۲ درجه‌ای دمای زمین هشدار می‌دهد و می گویند اگر جامعه جهانی کاری نکند، سرنوشت شومی در انتظار همه ما و آیندگان است. بر اساس برآوردهای آنها اگر روند افزایش ۲ درجه‌ای دمای زمین متوقف نشود، می‌تواند تأثیر قبل توجه ای بر میزان آب شیرین، طول موج‌های گرما و تولید محصولات کشاورزی داشته باشد. اما این فقط فعالیت‌های معمول انسان نیست که باعث افزایش دمای کره خاکی ما شود و پژوهشگرها می گویند استخراج ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها می‌تواند اوضاع را از این هم بدتر کند.

در کنار هشدار دانشمندان در خصوص خطر تغییرات اقلیمی، متخصصان بارها نسبت به انرژی الکتریکی که صرف استخراج ارزهای دیجیتال می‌شود ابراز نگرانی کرده‌اند. بر پایه تخمین‌ها که به سال ۲۰۱۷ میلادی باز می‌گردد، مصرف انرژی سالانه استخراج بیت کوین به تنهایی به ۴۲ ترا وات ساعت می‌رسد که میزان گاز دی اکسید متصاعد شده بر اثر  تولید این مقدار انرژی الکتریکی با  آلودگی ناشی از یک میلیون بار پرواز بر فراز اقیانوس اطلس برابری می‌کند.

نتایج یک پژوهش جدید که در ژورنال علمی Nature Climate Change به چاپ رسیده درک بهتری از این نگرانی‌ها به ما می‌دهد. بر پایه پژوهش مورد بحث استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث عبور افزایش دمای زمین از ۲ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۰۳۳ میلادی شود.

«رندی رولینز» که هدایت این تحقیقات را بر عهده داشته در همین باره گفته بر پایه محاسبات و برآوردهای آنها استخراج بیت کوین به تنهایی سال گذشته ۶۹ میلیون تن متریک دی اکسید کربن وارد جو زمین کرده است.

شاید جالب باشد که بدانید پژوهشگران در ارائه اعداد و ارقام یاد شده بسیار محتاطانه عمل کرده‌اند و در محاسبات و تخمین‌های خود پایین ترین حالت را متصور شده‌اند. با این حال با همین پایین‌ترین نرخ متصور هم استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند ظرف فقط ۲۲ سال باعث عبور افزایش دمای زمین از ۲ درجه سانتی‌گراد شود. اما اگر میانگین نرخ استخراج ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود، افزایش بیش از ۲ درجه‌ای دما می‌تواند ظرف تنها ۱۶ سال رخ دهد.

منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.