بانک های بزرگ در بازی جنگ حملات سایبری

کمیته رکن چهارم – بانک انگلستان، توانایی بریتانیا را برای مقاومت در برابر حملات سایبری به موسسات مالی آزمایش می کند.

حدود ۴۰ شرکت، از جمله بانک های پیشرو، در مانور بازی جنگی یک روزه شرکت کردند. این رزمایش برای ارزیابی تاب آوری آن ها طراحی شده است. بانک انگلستان به تازگی با همکاری قانون گذاران و وزارت دارایی، این فعالیت را انجام داد.
هدف این مانور، حصول اطمینان از توانایی دستیابی شرکت ها به کمترین سطح استانداردهای بازیابی مشخص، پس از حمله ی سایبری است.
بانک یاد شده ذکر کرد:« این مانور به مقامات و شرکت ها کمک خواهد کرد تا پیشرفت های نظم پاسخگویی جمعی ما را شناسایی کرده و تاب آوری این بخش به طور کلی بهبود یابد.»
بانک انگلستان اعلام کرد که اختلال در پرداخت های یک بانک می تواند تاثیر مستقیمی بر اقتصاد داشته باشد و این مسئله باعث نگرانی آن ها شده است؛ زیرا این اختلال جلوی پرداخت هزینه برای کالا و خدمات توسط مشتریان را می گیرد.
 همچنین می تواند موجب پیامد های چندگانه شود که ممکن است در بانک های دیگر نیز گسترش یابد.
رابرت شیفرین (Robert Schifreen)، هکر سابقی که اکنون کارشناس امنیتی است گفت: «از این تمرین استقبال شد. اما غیر واقعی است. قرار است روز خوبی باشد. همه زمان هاشون رو تنظیم کرده اند. همه می دانند چه اتفاقی قرار است رخ دهد و حمله ها معمولا اینگونه اتفاق نمی افتند. وقتی هکر ها شما را هک می کنند، احتملا قرار است روز یکشنبه بعدازظهر باشد. همه ی افرادی که باید با آن ها تماس بگیرید، دور از شما و در تعطیلات به سر می برند و به شما شماره تماس خود را نگفته اند. پس این تمرین، واقعی نیست؛ اما خوب است که آن ها را در حال انجام کاری می بینیم.»

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.