استخراج ارز دیجیتال با ریگ ماینینیگ

کمیته رکن چهارم – ماینینگ ارزهای دیجیتال، انرژی بیشتری را نسبت به استخراج از معادن مصرف می کند.

ریگ ماینینیگ (Mining RIG) یک مجموعه سخت ‌افزاری برای استخراج حرفه ‌ای ارز دیجیتال است. ریگ ماینینگ ارز دیجیتال مجموعه ‌ای آماده شامل چندین سخت ‌افزار (نظیر کارت گرافیک) است که به کمک آن می توان ارزهای دیجیتالی را استخراج نمود.

سیستم عامل (ethos) مخصوص ماینینگ بوده که برپایه لینوکس بوده و امکانات و ویژگی‌ های بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این سیستم عامل خیلی راحت است و نصب آن هم خیلی راحتتر است. به محض اینکه بالا می آید شروع به ماینینگ می کند و احتیاج به هیچ تنظیمات اساسی یا نصب درایور های ویژه ماینینگ ندارد.

محققان دپارتمان انرژی موسسه آموزشی و پژوهشی Oak Ridge ایالات متحده، مطالعه ای را برای ارزیابی میزان انرژی مصرف شده برای استخراج ارزهای دیجیتال، در مقایسه با استخراج آلومینیوم، مس، طلا، پلاتین و اکسیدهای خاکی کمیاب ارائه کردند.

محققان، دورۀ زمانی ما بین اول ژانویه ۲۰۱۶ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ را بررسی کرده و دریافتند که استخراج بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و مونرو (XMR) به طور متوسط، به ترتیب ۱۷، ۷، ۷ و ۱۴ مگاژول انرژی را برای تولید ارزهای دیجیتال به ارزش یک دلار ، مصرف خواهند کرد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.