شبیه سازی واقعی امنیت سایبری

کمیته رکن چهارم – با هدف آموزش مبانی امنیت سایبری به نوجوانان به تازگی یک هکاتون برنامه نویسی در نیویورک برگزار شده است.

 برای مبتدیان، ایده ی یادگیری هک کردن سیستم ها توسط دانش آموزان کالج و دبیرستان، خطرناک به نظر می رسد.

با این حال، دهمین هکاتون نیویورک مرکزی، یک رویداد هک ۲ سالانه برای دانش جویان امیدوار امنیت سایبری این منطقه، بسیار مهم و آموزنده است؛ زیرا به آن ها چگونگی کارکرد سیستم های رایانه ای را می آموزد.

این رویداد ۲ روزه که در دانشگاه منطقه ی «Mohawk Valley» برگزار می شود، راهی است برای دانش آموزان تا از مهارت های رایانه ای خود استفاده کنند. این فعالیت در محیطی کنترل شده که مستقیما مربوط به حرفه ی امنیت سایبری است، صورت می گیرد.

جیک میوهک (Jake Mihevc)، معاون رئیس دانشکده ی بازرگانی، امنیت سایبری و علوم رایانه ای در دانشگاه منطقه ی «Mohawk Valley»، گفت:

 

چیزی که ما در کلاس درس می آموزیم، نیازمند یک محیط شبیه سازی شده به زندگی واقعی است؛ جایی که دانش آموزان می توانند مهارت های خود را بیازمایند. این کار به آنها نشان می دهد آنچه که در کلاس درس می آموزند، چه اهمیتی دارد.

 

بخش اصلی این رقابت روی نمایشگر رایانه و از طریق یک سرور امن که فقط افراد دارای مجوز می توانند به آن دسترسی پیدا کنند، انجام می شود. در یک طرف، متخصصان صنعت، سیستم عامل های آسیب پذیر یا سرورهای وب را با نقص هایی در آن ها، طراحی می کنند. سپس دانش آموزان باید نقص های موجود را پیدا کرده و قبل از اینکه متخصصین سرویس ها را خاموش کنند، آن ها را برطرف نمایند. امتیازات بر حسب اینکه چند سیستم در مدت زمان داده شده بدون نقص باقی می مانند، اعطا می شود.

دیگر انواع مسابقات فردی شامل یافتن کدهای مخفی در سیستم ها و چالش برنامه نویسی بود. در طی این چالش، شرکت کنندگان سعی کردند تا یک ماشین کوچک را از میان یک مسیر مانع دار هدایت کنند.

برودی دیویس (Brodie Davis)، یکی از اعضای گروه متخصصین، توضیح داد:

 

دروهله ی اول، شرکت در این رویداد، قدم بزرگی برای کمک به پیشرفت توانایی هایتان است. ما استعداد های بسیار خوبی را از طریق این رویداد پیدا کرده ایم.

 

این رویداد، به تازگی و به مدت ۲ روز برگزار شده بود و حدود ۱۰۰ دانشجو در آن حضور داشتند. سازمان دهندگان این مراسم ذکر کردند:

 

چشم انداز جالبی برای کارشناسانی همچون دیویس است.

 

دیویس افزود:

 

یادگیری بسیاری از این تکنیک های عجیب و غریب در مورد سامانه ها، به شما کمک می کند که نه تنها یک متخصص امنیتی، بلکه یک توسعه دهنده ی بهتر نیز باشید؛ زیرا شما از امکان وجود و محل قرار داشتن شکاف های امنیتی، آگاه هستید.

 

این رویداد برای کارلوس پلکریو (Carlos Pulquerio)، فارغ التحصیل از دانشگاه منطقه «Mohawk Valley» که برای دریافت مدرک در علوم سایبری، به دانشگاه بازگشته، چالش فکری بوده است. در بخش پایانی رقابت ها، وی اظهار کرد:

 

متخصصان سطح دشواری رقابت ها را بالا برده اند. با این حال، این مسئله، چیزی از چشم انداز یک زمان خوب، کم نکرد.

 

وی همچنین گفت:

 

در پایان روز، ما، همه با توانایی هایی که اینجا داریم، برنده می شویم.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.