دستگیری کلاه برداران ارزهای دیجیتالی در ژاپن

کمیته رکن چهارم – در ژاپن، ۸ نفر به علت اجرای طرح پانزی ۶۸ میلیون دلاری ارز رمز نگاری، دستگیر شده اند.

 ژاپن در حال بررسی یک کلاه برداری ارز رمزی دیگر است. پلیس یک گروه را که به اجرای طرح هرمی ارز رمزنگاری مظنون بوده، دستگیر کرده است.

خبرگزاری محلی آساهی شیمبون (Asahi Shimbun) گزارش داد که اخیرا پلیس توکیو ۸ مرد را دستگیر کرد. تصور می شود این افراد در کلاه برداری به ارزش ۶۸ میلیون دلار از ۶ هزار نفر در حوزه ارز دیجیتالی، نقش داشته اند.

با توجه به گفته های پلیس مرکزی توکیو، افراد دستگیرشده، قانون بورس و اوراق مالی (FIEL) را از طریق ثبت نکردن تجارتشان با ناظران و مسئولان مربوط، نقض کرده اند.

مجرمان از ارز دیجیتال، برای تأمین مالی طرح هرمی و حفظ هویت گمنام خود استفاده کرده اند. معاملات ارزهای رمزنگاری در قوانین یادشده، به عنوان اوراق بهادار شناسایی نمی شود؛ بنابراین بدون جلب توجه به کار خود ادامه داده تا قربانیان شروع به صحبت درباره ی آن کردند.

وکلا بیان کردند:

 قربانیان طرح پانزی ادعا می کنند که کلاه برداران، بسته به مقدار سرمایه گذاری به آن ها وعده ی بازدهی ۳ تا ۲۰ درصد داده بودند. حتی به قربانیان، وعده ی بازدهی بیشتر در صورت متقاعد کردن دیگران برای پیوستن به سرمایه گذاری داده شده بود.

 

مدافعان، از گروه ۸ نفره ی یاد شده برای خسارت بیش از ۳ میلیون دلار، شکایت کرده اند.

ژاپن در سال جاری، راه نه چندان کوتاهی برای بازیابی از کلاه برداری های ارز دیجیتال پیش رو دارد. در ماه سپتامبر گزارش شده بود که در نیمه ی اول سال ۲۰۱۸، بیش از ۵۴۰ میلیون دلار  ارز رمزنگاری شده در هک های صورت گرفته از دست رفته است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.