توسعه ابزارهای کوانتومی در انگلیس

کمیته رکن چهارم – کشور انگلیس قصد دارد نمونه ی اولیه ی ابزارهای کوانتومی خود را تا سال ۲۰۲۰ ایجاد کند.

به نقل از «cbronline»؛ به نظر می رسد انگلیس با درک مکانیک کوانتومی، نمونه ی اولیه طراحی های ابزارهایی جدید را تا اوایل ۲۰۲۰ آماده کند.

کشور انگلیس به همین منظور ۴ شرکت مختلف را به منظور رهبری پروژه های کوانتومی و طراحی حسگرها و فناوری رمزنگاری جدید انتخاب کرده است. این شرکت ها بودجه ای ۲۰ میلیون پوندی را به طور مشترک، برای توسعه ی ۴ پروژه ی مختلف از سازمان تحقیقات و نوآوری انگلیس دریافت کردند.

در رایانه های امروزی از بیت دیجیتالی استفاده می شود که تنها ۲ حالت صفر و یک را در خود نگه می دارد، این در حالی است که بیت های کوانتومی قادر هستند ترکیبی از این ۲ مقدار را نیز ذخیره کنند. در نتیجه تعداد حالات ذخیره سازی و سرعت پردازش ها افزایش می یابد.

از فناوری های کوانتومی می توان در تولید حسگرهای جدید به منظور شناسایی میدان های مغناطیسی، نوری و جاذبه استفاده کرد.

مشاوران مهندسی و محیط زیست شرکت «RSK»، به منظور طراحی حسگرهای کوانتومی جدید برای شناسایی اشیا زیرزمینی، از طرح یاد شده حمایت می کند.

مت استرینگ فلو (Matt Stringfellow)، فیزیکدان ارشد RSK، گفت:

 پروژه ی یاد شده نشان می دهد که فناوری کوانتومی احتمالا دگرگونی های شرایط زهکشی و عملیات های خاکی را نشان می دهد. از این مسئله به عنوان نتیجه ی تغییر در کاهش میزان اشباع در کارهای زمینی برداشت می شود. این یک نتیجه ی بسیار مهم است و نشان می دهد از فناوری یاد شده می توان برای نظارت روی وضعیت دارایی ها استفاده کرد.

 

شرکت «Teledyne e2V»، در حال توسعه ساعت اتمی مینیاتوری است که به عنوان پشتیبانی از خدمات زمان بندی استاندارد عمل کرده و توسط سامانه های ماهواره ای مسیریابی جهانی تنظیم می شوند. اگر این سیستم زمانی، خاموش یا آفلاین شود، مشکلات بسیاری در بخش حمل و نقل و انرژی ایجاد می شود.

۲ شرکت تحقیقاتی توشیبای اروپا و «ArQit»، در حال تحقیق روی ایجاد فناوری های رمزنگاری جدید هستند.

گرگ کلارک (Greg Clark)، وزیر تجارت انگلیس، اشاره کرد:

آینده درخشانی برای علوم پیشرفته در انگلیس وجود دارد. به همین دلیل ما در راهبرد صنعت مدرن خود فناوری هایی مانند کوانتوم سرمایه گذاری کردیم. پروژه های اعلام شده در بالا، مزایایی را از کاهش ترافیک تا افزایش امنیت اطلاعات در معاملات آنلاین به مردم عادی ارائه می دهد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.