هشدار مایکروسافت نسبت به نصب دو برنامه

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت هشدارهایی را درباره نصب دو برنامه منتشر کرد زیرا این برنامه های همانند جاسوس افزار اطلاعات کاربر را سرقت می کنند.

مایکروسافت طی اطلاعیه ای هشدار هایی را نسبت به نصب دو نرم افزار منتشر کرد. این نرم افزار ها پس از نصب به روت سیستم قربانی دسترسی پیدا می کنند و اطلاعات مربوط به کلید خصوصی کاربران را سرقت می کنند.

«Spyware» مخفف دو کلمه‌ی Spy و Software به معنی نرم افزار جاسوسی یا جاسوس افزار است. همان‌طور که از نامش هم پیدا است این نرم افزار برای اهداف جاسوسی و سرقت اطلاعات شخصی و سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طبقه‌بندی بدافزارها یا Malware ها قرار می‌گیرد. با نصب شدن یک spyware بر روی یک کامپیوتر همیشه سیستم مورد نظر از نظر امنیتی در معرض تهدید قرار دارد و اطلاعات کاربر در هر لحظه ممکن است به سرقت رفته و به افراد غیر مجاز تحویل شوند.

معمولا Spyware ها به صورت پنهان و به دور از دید کاربر سیستم بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند و بصورت کاملا مخفی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، این‌گونه بدافزارها اطلاعات مورد نیاز در خصوص فعالیت‌های کاربر بر روی سیستم و یا هرگونه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و در زمان مناسب برای شخص دیگری ارسال می‌کنند.

«Spyware»  ها معمولا با فریب دادن کاربران در اینترنت بر روی سیستم آن‌ها نصب می‌شوند، معمولا از طریق ایمیل و یا کاربری که به سیستم شما دسترسی داشته باشد و یا تحت شبکه از سیستم دیگر بر روی سیستم کاربر نصب می‌شوند. «Spyware»  ها به صورت معمول اطلاعاتی در خصوص فعالیت ‌های یک کاربر بر روی سیستم اعم از پسوردها، اطلاعات کارت‌های اعتباری و سایر اطلاعات امنیتی از قبیل کلیدهای فشرده شده توسط کی‌بورد و… را جمع آوری می ‌کنند.

ممکن است تمام اطلاعات جستجوهای شما در اینترنت، چت، ایمیل‌ها و یا اطلاعات شخصی شما در این فرآیند توسط spyware منتقل شوند.

به طور کلی رایانه ها برای عملیات های رمزنگاری خود از دو کلید استفاده می کنند. این کلیدها عبارت اند از یک کلید عمومی و کلید خصوصی، که در ادامه با آنها را بیشترین آشنا می شویم.

کلید عمومی به ویژگی گفته می شود که در اختیار همه افراد قرار دارد تا اطلاعاتی که برای مقصد ارسال می کنند را به وسیله آن رمز نگاری کنند. اطلاعات دریافت شده با کمک کلید خصوصی بازیابی می شوند.

حال فرض کنید این کلید خصوصی در اختیار هکرها قرار گیرد، عملا تمامی اطلاعات قربانی را می توانند رمز گشایی و از آنها سوء استفاده کنند.

نام این دو برنامه مخرب «HeadSetup Pro» و «HeadSetup» هستند که مایکروسافت هشدار داده آنها را نصب نکنید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.