ادغام فناوری های اینترنت اشیا صنعتی

کمیته رکن چهارم – ادغام فناوری های اینترنت اشیا صنعتی، فرصت های گسترده ای را برای امنیت سایبری صنعت، فراهم می کند.

 به نقل از «helpnetsecurity»؛ نفوذ بالای اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) درون زیرساخت های حیاتی و بخش های تولید، باعث افزایش تعداد حملات سایبری احتمالی شده است.

طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی «Frost & Sullivan»، حملات سایبری تنها در صنایع انرژی و رفاهی، به طور متوسط منجر به هزینه های ۱۳٫۲ میلیون دلاری در هر سال می شود. این افزایش حملات، با تکمیل مقررات توسط دولت، همراه است.

همچنین افزایش آگاهی از بازارهای کامل و ناکامل، اتخاذ روش های امنیت سایبری را شتاب داده است. با این حال هنوز، سطح بالایی از ابهام در رسیدگی به امنیت سایبری صنعتی، وجود دارد. با اینکه خدمات امنیت سایبری موجود، سعی در ارائه  دید جامعی از شبکه های فناوری اطلاعات و فناوری عملیاتی (OT) دارند.

ریتی نیوا (Riti Newa)، تحلیلگر پژوهش صنعتی توضیح داد:

 بازار خدمات امنیت سایبری صنعتی، در سطح بالای رشد در چرخه ی زندگی خود قرار دارد. این مرحله، افزایش هوشیاری در میان کاربران نهایی، افزایش حملات بر پایه ی سامانه های کنترل صنعتی (ICS) و نیاز رو به رشد به مهارت های امنیت سایبری را شامل می شود. بسیاری از کاربران نهایی، دارای شیوه های امنیتی کارآمدی هستند؛ اما از سیاست قوی امنیت سایبری بی بهره اند. ارائه دهندگان خدمات می توانند به خودمختار سازی امنیت سایبری کمک کنند. همچنین رویکردهای جامع تری را با عرضه ی راه حل های مشترک که دیدگاه تلفیقی از محیط های فناوری اطلاعات و فناوری عملیاتی ارائه می دهند، فراهم کنند.

 

شرکت هایی که به دنبال پیشرفت در بازار امنیت سایبری صنعتی هستند، می توانند فرصت هایی را از طریق روش های زیر بیابند:

  • ارائه  بسترهای جامع که قادر به گسترش طیف وسیعی از خدمات برای افزایش وضع امنیت کاربران نهایی است؛ در حالی که از بهترین شیوه های امنیتی استفاده می کنند.
  • استفاده از خدمات مدیریت خودمختار و تجزیه و تحلیل پیشرفته، به منظور توسعه ی مجموعه خدمات جامع که می تواند برای انواع کاربران نهایی، مناسب باشد.
  • عرضه ی مدل هایی با قیمت گذاری منعطف مانند «CSaaS» و خدمات طولانی مدت برای افزایش دسترسی به صنایع با هزینه ی کمتر.

نیوا در ادامه گفت:

 علی رغم افزایش حملات متعدد سایبری، صنایع هنوز انعطاف پذیری بسیار کمی داشته و برای حصول اطمینان از امنیت در محیط فناوری عملیات، تلاش فراوانی می کنند. با افزایش پیچیدگی های حملات سایبری، ارائه دهندگان خدمات باید بر خودکارسازی امنیت سایبری و بسترهای پیشرفته ای که توانایی بررسی چشم انداز تهدیدات را داشته باشند، متمرکز شوند.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.