هشدار مایکروسافت، نسبت به نصب دوبرنامه ویژه

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت هشدارهایی را درباره نصب دو برنامه منتشر کرد که همانند جاسوس‌افزار، اطلاعات کاربر را می‌ ربایند.

مایکروسافت طی اطلاعیه ای هشدارهایی را نسبت به نصب ۲ نرم افزار منتشر کرد. این نرم افزارها پس از نصب به روت سیستم قربانی دسترسی می یابند و اطلاعات مربوط به کلید خصوصی کاربران را سرقت می کنند.

«Spyware» مخفف ۲ کلمه‌ی Spy و Software به معنی نرم افزار جاسوسی، یا جاسوس افزار است. همان‌طور که از نامش هم پیدا است این نرم افزار برای اهداف جاسوسی و سرقت اطلاعات شخصی و سازمانی مورد استفاده و در طبقه‌بندی بدافزارها، یا Malwareها قرار می‌گیرد. با نصب شدن یک spyware روی یک رایانه، همیشه این سیستم، از نظر امنیتی در معرض تهدید است و اطلاعات کاربر در هر لحظه امکان دارد به سرقت رفته، به افراد غیرمجاز تحویل شوند.

معمولا Spywareها به صورت پنهان و به دور از دید کاربر دستگاه، روی رایانه نصب می‌شوند و به‌صورت کاملا مخفی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. این‌گونه بدافزارها، اطلاعات مورد نیاز در خصوص فعالیت‌های کاربر روی سیستم، یا هرگونه آگاهی لازم را گردآوری و در زمان مناسب، برای شخص دیگری ارسال می‌کنند.

Spywareها معمولا با فریب دادن کاربران در اینترنت بر روی سیستم آن‌ها نصب می‌شوند، معمولا از طریق ایمیل و یا کاربری که به سیستم شما دسترسی داشته باشد، یا تحت شبکه از سیستم دیگر روی سیستم کاربر نصب می‌شوند. «Spyware»ها به صورت معمول اطلاعاتی در خصوص فعالیت ‌های یک کاربر روی سیستم اعم از پسوردها، اطلاعات کارت‌های اعتباری و سایر اطلاعات امنیتی از قبیل کلیدهای فشرده شده توسط کی‌بورد و… را جمع آوری می ‌کنند.

ممکن است تمام اطلاعات جستجوهای شما در اینترنت، چت، ایمیل‌ها، یا اطلاعات شخصی‌تان در این فرآیند با spyware منتقل شوند.

به طور کلی رایانه ها برای عملیات های رمزنگاری خود، از ۲ کلید استفاده می کنند. این کلیدها عبارت اند از یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می شویم.

کلید عمومی به ویژگی‌ای گفته می شود که در اختیار همه افراد قرار دارد تا اطلاعاتی را که برای مقصد می فرستند، به وسیله آن رمزنگاری نمایند. اطلاعات دریافت شده با کمک کلید خصوصی بازیابی می شوند.

حال فرض کنید که این کلید خصوصی، در اختیار هکرها قرار گیرد. عملا تمام اطلاعات قربانی را می توانند رمزگشایی و از آن‌ها سوء استفاده کنند.

این ۲ برنامه مخرب، «HeadSetup Pro» و «HeadSetup» نام دارند که مایکروسافت هشدار داده آن‌ها را نصب نکنید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.