هک ۵۰ هزار چاپگر برای افزایش دنبال‌کننده در YouTube!

کمیته رکن چهارم – چاپگر برخی کاربران، تراکتی را چاپ کرده که در آن از آنها خواسته شده تا به یک کانال YouTube با عنوان PewDiePie ملحق شوند!

عمده ویدئوهای PewDiePie را که گرداننده آن یک کمدین و تهیه‌کننده سوئدی است، بازی‌های موسوم به Let’s Play و ویدئو بلاگ‌ها تشکیل می‌دهد. PewDiePie از سال ۲۰۱۳ رکورددار کانال با بیشترین دنبال‌کننده در YouTube بوده است.

با این حال تعداد دنبال‌کنندگان کانال T-Series که متعلق به یک شرکت هندی فعال در حوزه بالیوود است به‌سرعت در حال افزایش است؛ به‌نحوی که هر دو کانال PewDiePie و T-Series در حال حاضر با حدود ۷۲٫۵ میلیون دنبال‌کننده رقابت تنگاتنگی برای حفظ / کسب جایگاه بیشترین طرفدار را در پیش دارند.

از ترس از دست دادن مقام اول PewDiePie، یک نفوذگر ناشناس که در توییتر با شناسه TheHackerGiraffe شناخته می‌شود و احتمالا از طرفداران پروپاقرص این کانال است دست به اقدامی عجیب اما قابل تامل زده است.

TheHackerGiraffe با استفاده از موتور جستجوگر Shodan چاپگرهای آسیب‌پذیر با درگاه ۹۱۰۰ باز را شناسایی کرده و با بهره‌جویی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی آنها تراکتی با پیام‌های زیر را بر روی ۵۰ هزار از این دستگاه‌ها چاپ کرده است:

PewDiePie در وضعیت دشواری است و به یاری شما برای شکست دادن T-Series نیازمند است!

جایگاه PewDiePie که کانالی YouTube با بیشترین دنبال‌کننده است توسط یک شرکت هندی با عنوان T-Series که پیش‌پرده فیلم‌ها و کارزارهای بالیوودی کل محتوای کانال آن را تشکیل می‌دهد در معرض خطر است.

در ادامه پیام از قربانی خواسته شده که عضویت خود را در کانال T-Series لغو کرده و به جمع دنبال‌کنندگان PewDiePie بپیوندد.

TheHackerGiraffe از یک ابزار هک کد باز با نام Printer Exploitation Toolkit – به اختصار PRET – که نرم‌افزاری برای بررسی آسیب‌پذیری‌های شناخته شده چاپگرهاست استفاده کرده است.

این هکر در حساب توییترش توصیه کرده که افراد آگاه با دوستان خود در مورد چاپگرها و امنیت آنها صحبت کنند.

اقدام TheHackerGiraffe اگر چه در نگاه اول شوخی بامزه‌ای است اما بیانگر این واقعیت تلخ است که سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های امنیتی حد و مرزی ندارد. اگر این‌بار با چاپ چند برگ موضوع برای قربانی پایان یافته اما معلوم نیست که دفعات بعد نیز کار به این سادگی ختم به خیر شود. پس نصب به‌موقع اصلاحیه‌های امنیتی را از سرورها گرفته تا چاپگرها پشت گوش نیندازید!

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.