جایگزین شدن Edge با یک مرورگر مبتنی بر Chromium

کمیته رکن چهارم – برخی منابع از متوقف شدن توسعه مرورگر Edge و تمرکز مایکروسافت بر روی ساخت مرورگری جدید مبتنی بر Chromium در قالب پروژه‌ای تحت عنوان Anaheim خبر داده‌اند.

قرار است که این مرورگر جدید جایگزین Edge در سیستم عامل Windows 10 شود.

در این صورت مرورگر جدید از موتور چیدمانی که در سایر مرورگرهای مبتنی Chromium به‌کار گرفته می‌شود بهره خواهد برد.

اگر چه انتظار می‌رود که این مرورگر از تمامی افزونه‌های توسعه داده شده برای Chrome – مرورگر رسمی شرکت گوگل – پشتیبانی کند اما این پشتیبانی شامل هیچ یک از سرویس‌های گوگل نخواهد شد.

مشخص نیست که مرورگر جدید با همان نام Edge عرضه خواهد شد یا با نامی متفاوت از آن رونمایی می‌گردد.

Edge سه سال قبل و به‌عنوان جایگزینی برای مرورگر قدیمی مایکروسافت، Internet Explorer معرفی شد. این مرورگر مجهز به موتور چیدمان EdgeHTML است. با این حال طی این سال ها در رقابت با موتور چیدمان Chromium – که با نام Blink شناخته می‌شود – چندان موفق نبوده است.

بررسی گزارش‌های وضعیت بازار در حوزه مرورگرهای اینترنتی نیز نشان می‌دهد که مرورگر Edge دوران سختی را سپری می‌کند؛ بسیاری از کاربران Windows، مرورگرهای Google Chrome و Mozilla Firefox را یه این مرورگر ترجیح می‌دهند. ضمن این که تغییرات بنیادی مایکروسافت در مرورگر Edge چندان مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد.

اقدام اخیر مایکروسافت در توسعه مرورگری مبتنی بر Chromium عملا مرورگر این شرکت را قادر خواهد کرد تا با سایت‌های موجود سازگاری مناسب‌تری داشته باشد و به‌‌سرعت از استانداردهای جدید پشتیبانی کند.

هر چند کاربران وفادار محصولات مایکروسافت از فراهم شدن امکان استفاده از افزونه‌های مرورگرهای سازگار با Chromium نظیر Chrome و Firefox استقبال خواهند کرد اما در عین حال این کاربران نیز در فهرست اهداف آن دسته از ویروس‌نویسان و مهاجمان سایبری که از افزونه‌های مخرب برای آلوده‌سازی بهره می‌گیرند قرار خواهند گرفت.

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.