بزرگترین خطرات سایبری برای تجارت ها در سال ۲۰۱۹

کمیته رکن چهارم – یک موسسه ی تحقیقاتی معتبر، ذکر کرد که ۵ خطر قابل توجه تجارت ها و اقتصاد جهان را تهدید می کنند و بعضی از صنایع، نسبت به این خطرات، آسیب پذیر ترند.

 واحد اطلاعات اکونومیست (THE EIU)، بخشی از نشریه ی بین المللی تجارت اکونومیست (The Economist)، اظهار کرد که ۵ خطر کلیدی برای اقتصاد جهانی وجود دارد و ۶ صنعت متمایز را که بیشتر در خطر این تهدیدات هستند، معرفی کرد.

با توجه به گزارش بالا اقتصاد جهانی، بیشتر از همه، نسبت به جنگ تجاری چین و آمریکا، کسادی اقتصاد جهانی، پیامدهای خروج بریتانیا از اتحادیه ی اروپا، تحریم ها علیه ایران و تهدیدات سایبری آسیب پذیر است.

صنایعی که نسبت به اینگونه خطرات، بیشتر از همه آسیب پذیرند، صنایع مربوط به وسیله ی نقلیه، خرده فروشی و کالاهای مصرفی، انرژی، خدمات مالی، خدمات بهداشتی و دارویی و بخش های مخابراتی هستند.

افزایش شعارهای جنگ تجاری

واحد یاد شده توضیح داد: «با آمادگی ایالات متحده برای تعرفه گذاری بیشتر بر تجارت باقی مانده میان آمریکا و چین، خطر تبدیل شدن این امر به یک جنگ جهانی تجاری، وجود دارد.  این مسئله باعث می شود که زنجیره های عرضه، مخصوصا برای صنایع خودرو و کالاهای مصرفی؛ مختل گردد. همچنین می تواند باعث سست شدن پایه ی ضریب اطمینان کسب و کار و مصرف کننده، کاهش سرمایه گذاری و مصرف شخصی شود.»

همچنین اشاره شده است که تنش میان ۲ کشور، منجر به افزایش خطرات فناوری شده است؛ زیرا تنگنای سلطه ی نوآوری، بخش اصلی جدال تجاری میان ایالات متحده و چین به حساب می آید.

بریکزیت ایجاد تغییر بدون توجه به اتفاقات دیگر

خروج بریتانیا از اتحادیه ی اروپا که به طور اختصاری بریکزیت نامیده می شود، در ماه مارس سال ۲۰۱۹ به وقوع می پیوندد. جزئیات نهایی درباره ی اینکه ارتباط بریتانیا با اتحادیه ی اروپا چگونه خواهد بود، هنوز نهایی نشده است.

طبق واحد اطلاعات اکونومیست، صنایع مراقب های بهداشتی، خودرو و خدمات مالی، صرف نظر از هرگونه قرارداد بسته شده ای، احتمالا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

این مسئله ممکن است باعث ایجاد آشفتگی در بازارهای ارز خارجی شود.

تحریم های ایران

تحریم های ایران با کسب و کارها در استرالیا چه ارتباطی دارد؟ با توجه به اظهارات واحد اطلاعات اکونومیست، خطر اصلی آن، افزایش ناگهانی قیمت بنزین است.

واحد یاد شده در ادامه ذکر کرد: «تصمیم ایالات متحده به عقب نشینی از طرح جامع مشترک اقدامات بین المللی ممکن است موجب افزایش قیمت جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ شود.»

این امر، تاثیر غیر مستقیم چشمگیری بر هزینه های عملیاتی خواهد داشت. حتی ممکن است منجر به افزایش تورم شود.

امنیت سایبری

همانطور که در سال های اخیر دیده شده است، حملاتی مانند باج افزار واناکرای (WannaCry) درسال ۲۰۱۷، از تهدیدات کوچک و محلی به حملاتی رسیده است که می تواند، موجب ویرانی در مقیاس جهانی شود.

واحد اطلاعات اکونومیست، خصوصا با توجه به تلاش تنظیم کنندگان برای حصول اطمینان از اتصال امن به اینترنت، متذکر شده است که ایجاد خطرهای تجاری قابل توجه، ادامه خواهد داشت.

(بر اساس یکی پرونده های امنیت سایبری گذشته، شایع ترین چیزهایی که مجرمان سایبری برای حمله به قربانیان بعدی خود، به دنبال شان بودند مطرح شد. اس ام اس ها نخستین هدف برای حمله هستند.)

چگونه این خطرات با سال ۲۰۱۸ مقایسه می شوند؟

یکی از بزرگترین چالش های پیش بینی شده برای سال ۲۰۱۸، حداقل در استرالیا، هرگز تحقق نیافت.

در دسامبر ۲۰۱۷، بانک ملی استرالیا انتظارات خود را مطرح کرد. این بانک انتظار داشت که بانک مرکزی، نرخ بهره را از میزان کم ۱٫۵ درصد بالا برده و در سپس نرخ بهره در ماه اوت و دوباره در ماه نوامبر افزایش یابد.

با این حال، تاکنون بانک مرکزی، روند رکورد شکن حفظ نرخ بهره خود به صورت ثابت را ادامه داده است. احتمالا در سال ۲۰۱۹ نیز به همین شیوه پیش خواهد رفت.

کاهش قیمت خانه های استرالیا، پیش بینی بود که به حقیقت پیوست.

شرکت «CoreLogic»، پیش بینی کرد که قیمت مسکن به روند نزولی خود که در اواخر سال ۲۰۱۷ در بیشتر شهرهای بزرگ آغاز شده بود، ادامه دهد.

اما ممکن است این شرکت، در مورد پیشروی این روند نزولی نظری نداده باشد.

در زمان پایان هفته در ۲۵ نوامبر، شرکت داده ها اعلام کرد که قیمت مسکن در سیدنی (Sydney)، سیر نزولی را طی کرده و در طول ۱۲ ماه، ۷٫۹ درصد کاهش داشته است. قیمت ها در ملبورن (Melbourne) نیز به میزان ۵٫۶ درصد کاهش داشته و در پرت (Perth)، به طور ناگهانی ۴ درصد پایین آمده است.

این مسئله، در طول یک سال باعث تغییر کلی قیمت مسکن برای ۵ شهر بزرگ استرالیا با کاهش ۵٫۵ درصدی شده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.