پنهان سازی تراکنش ها توسط مسترکارت

کمیته رکن چهارم – شرکت مسترکارت قصد دارد با استفاده از بلاکچین تراکنش های مالی را به شکل ناشناس تبدیل کند.

 به نقل از «thenextweb»؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا مدتی قبل اعلام کرد، قصد دارد شیوه هایی قانونی برای شناسایی تراکنش های ناشناس ارزهای دیجیتالی ایجاد کنند. از طرفی شرکت مستر کارت به تازگی بیان کرد روی سیستمی بر پایه بلاکچین کار می کند که امکان پنهان سازی پرداخت های الکترونیکی را فراهم می کند.

طرح ماستر کارت شباهت بسیار بالایی به روش مبهم سازی ارز دیجیتالی (Cryptocurrency tumble/cryptocurrency mixing service) دارد. شیوه ای که مجرمان برای ادغام تراکنش و پنهان سازی منبع اصلی حمله از آن استفاده می کنند. در این روش یک آدرس اصلی برای هر تراکنش ارائه می شود. سپس این آدرس، داده های تراکنش شامل مبلغ و مقصد نهایی را در خود ذخیره می کند.

در همین زمان یک تراکنش جدید و امضای دیجیتالی، به همراه یک کلید خصوصی ایجاد می شوند. وظیفه ی این تراکنش جدید حصول اطمینان از دریافت مبلغ ارسالی توسط مخاطب است. در نتیجه زمانی که تراکنش با موفقیت صورت می گیرد، آدرس فرستنده-نه هویتش- با سامانه ی مسترکارت ادغام می شود. به علاوه می توان مبلغ تراکنش را با شکستن آن به چندین عملیات کوچکتر و مختلف پنهان کرد.

با توجه به پتنت ثبت شده برای طرح بالا، به نظر می رسد مسترکارت قصد نداشته باشد از سامانه ی یاد شده برای پنهان سازی تراکنش های ارزهای دیجیتالی استفاده کند. از طرفی عده ای از کارشناسان معتقدند این سیستم ظرفیت بالقوه به کارگیری در پنهان سازی معاملات پول بدون پشتوانه را دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.