حمله سایبری به شرکت نفتی سایپم در غرب آسیا

کمیته رکن چهارم – یک شرکت ایتالیایی مدعی شد که سرورهایش در غرب آسیا هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

 سایپم (Saipem) یک  شرکت ایتالیایی است که در زمینه پیمانکاری صنعت نفت و گاز فعالیت دارد و نفتکش های این شرکت از غرب آسیا عبور می کنند. این شرکت طی گزارشی مدعی شد که سرورهای متعلق به این شرکت در محدوده غرب آسیا، هدف حملات سایبری قرار گرفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از این شرکت، مدعی شد که منشا حملات صورت گرفته، هند بوده است که این موضوع، هنوز به صورت رسمی تایید یا رد نشده است.

این شرکت طی بیانیه ای منتشر کرد که ما در حال جمع آوری اطلاعات و ارزیابی آنها هستیم و فعالیت های خود را از سر گرفته ایم. طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته هنوز به طور حتم مشخص نیست که چه اطلاعاتی سرقت شده یا کار کدام کشور بوده است.

رییس نوآوری و دیجیتال سایپم، مایورو پیاسر «Mauro Piasere»  به رویترز گفت:

 این حملات از هندوستان سرمنشا گرفته است.

 

بنا بر گزارش های منتشر شده، سرورهای قربانی در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت قرار دارند.البته برخی زیرساخت های این شرکت در اسکاتلند نیز تحت تاثیر قرار گرفتهاند که بررسی میزان خسارت در حال انجام است.

پیاسر افزود:

 تعدادی از سرورهای آنها در مراکز عملیاتی در ایتالیا، فرانسه و بریتانیا تحت تاثیر قرار گرفتند.

 

به اعتقاد کارشناسان این شرکت، هنوز برای نتیجه گیری درباره این حملات زود است. اما برخی مدعی هستند که این حملات توسط ایران انجام شده است. این کارشناسان، مدعی هستند با توجه به مشابهت حملات صوت گرفته به حملات انجام شده به شرکت آرامکو در سال ۲۰۱۲، این احتمال وجود دارد که ایران، سرمنشاء این حملات است. لازم به ذکر است که عربستان سعودی، یکی از بزرگترین مشتریان شرکت سایپم است که بخش عمده ای از زیرساخت های خاورمیانه این شرکت، در عربستان قرار دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.