بلک هت اروپا ۲۰۱۸؛ سرقت اطلاعات از طریق وای فای های رایگان

کمیته رکن چهارم – کنفرانس امنیتی بلک هت با حضور بهترین کارشناسان از سراسر جهان برگزار و هکرها در آن به تبادل نظر پرداختند.

در کنفرانس سالانه بلک هت موضوعات مختلفی مانند امنیت گذرواژگان، هک USB ها و… مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هکرها در این کنفرانس یک شعار جدید مطرح کردند و گفتند: «هک همه چیز، نوشیدن همه چیز» به نظر می رسد این اصطلاح همانند اصطلاح عامیانه خودمان یعنی «مثل آب خوردن هک شد» بوده است.

در این کنفرانس یکی از نوسندگان «The Daily Swig» به نام «Riccardo Spolaor» سخنرانی کرد و به تشریح ابعاد موضوعات مختلف پرداخت.
 

وی در سخنرانی اش به توضیح حملات سایبری به ویژه تهاجماتی که پیچیدگی گسترده ای دارند، پرداخت. همچنین وی معتقد است، بسیاری از سلاح های سایبری یا توسط دولت ها ساخته می شود یا توسط آنها برای مقاصد خاص استفاده می شوند.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به چند مورد واضح درباره هک تلفن های همراه اشاره کرد. یکی موضوع شارژر های وای فایی است که به صورت عمومی ارائه می شود و افراد بدون در نظر گرفتن ریسک های امنیتی تلفن های همراه خود را به آنها متصل می کنند. هکر ها می توانند از طریق این کابل های یو اس بی به راحتی اطلاعات آنها را سرقت کنند.

موضوعی دیگر مربوط به اینترنت های رایگان در مکان های عمومی مانند هتل ها، فرودگاه ها و… است بسیاری از کاربران بدون در نظر داشتن مسائل امنیتی به این اینترنت های رایگان اعتماد می کنند و این احتمال وجود دارد اطلاعات افراد به آسانی در اختیار هکرها قرار گیرد.

در ادامه دو تن از محققان سخنرانی کردند که اقدام به بررسی ابعاد مختلف ویندوز ۱۰ کرده بودند. در جریان تحقیقات صورت گرفته آنها روشی برای دور زدن گذرواژه ویندوز و سپس تغییر در پیکربندی شبکه های کامپیوتری پیدا کردند.

اینها تنها موضوعاتی است که به صورت عمومی مطرح شده تا به اطلاع کاربران برسد. شما در نظر داشته باشید که چه پیش رفت ها و نفوذ هایی صورت گرفته است که از بازگو کردن آنها خودداری کرده اند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.