هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی؛ کلید پیروزی برابر هکرها

کمیته رکن چهارم – افسر ارشد فناوری شرکت امنیت سایبری مک‌آفی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را مهم‌ترین ابزار مبارزه با تهدیدات سایبری می‌داند.

استیو گروبان (Steve Grobman)، افسر ارشد فناوری و معاون ارشد شرکت امنیت سایبری مک‌آفی، اخیراً طی سخنرانی اصلی خود در حاشیه کنفرانس امنیت سایبری اروپایی مک‌آفی، موسوم به MPOWER، به اظهارنظر در مورد چالش‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی پرداخت.

بر اساس دیدگاه و ایده تازه‌ای که در جامعه متخصصان امنیت سایبری جهان شکل‌گرفته است، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، کلیدهای پیروزی در برابر هکرها به شمار می‌روند. بی‌شک کمبود محسوس نیروی کارشناس و ماهر در این حوزه، پیشنهاد یادشده را بسیار جذاب می‌کند.

گروبمان در سخنرانی خود مدعی شد که گرچه استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بسیار ساده و آسان است؛ اما فناوری‌ها هرگز به وعده‌های خود عمل‌نکرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه جزییات بیشتر درباره مزایا و خطرات استفاده از دو فناوری یاد شده پرداخت و تلاش هکرها برای بی‌اثر ساختن توان این تکنولوژی‌ها در مبارزه با عملیات مخرب را بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

او در پاسخ به پرسش در مورد ماهیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، گفت:

 حتی استفاده از اصطلاح هوش مصنوعی نیز برای این فناوری گمراه‌کننده است و به‌هیچ‌وجه هوشمندانه نیست. یادگیری ماشینی نیز قادر نیست که در شناسایی تهدیدات جدید جادو کند و فقط می‌تواند الگوریتم‌های یادگیری و تمرین را تسهیل کند.

 

منبغ: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.