سرقت بیت کوین با فریب قربانیان

کمیته رکن چهارم – هکرها موفق شدند تعداد زیادی بیت کوین به ارزش۷۵۰ هزار دلار را سرقت کنند.

شرکت امنیت سایبری مک آفی (McAfee) طی گزارشی خبرداد که هکرها با نفوذ به کیف های الکترونیکی، بیت کوین های افراد را سرقت کرده اند. در واقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

براساس گزارش منتشر شده هکر ها با حمله به کیف پول های الکترونیکی بیت کوین (Bitcoin) سرقت می کردند. در این تهاجم صورت گرفته بیش از ۲۰۰ بیت کوین به ارزش ۷۵۰ هزار دلار سرقت شده است.

هکرها و مجرمان سایبری به سمت و سوی ارزهای دیجیتالی گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند چرا که سرقت پول‌های هنگفت از این طریق برایشان بسیار آسان‌تر، کم‌هزینه‌تر و کم‌خطرتر از سایر روش‌های دیگر است.

یکی از دلایلی که بسیاری از کشورها بخصوص در ابتدای آغاز بکار ارزهای مجازی نظیر بیت کوین، نقل و انتقالات پول از این طریق را ممنوع اعلام کرده بودند، همین ناشناس بودن مبدا و مقصد مبادلات پولی است و همین مساله این امکان را به مجرمان، تروریست‌ها، سوداگران و قاچاقچیان ارز، مواد مخدر، دارو و اسلحه می‌دهد تا با خیال آسوده به فعالیت‌های غیرقانونی و غیرمجاز خود ادامه دهند و از طرف نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قابل ردگیری و پیگیری نباشند.

این سرقت صورت گرفته مربوط به کیف پول های الکترونیکی «Electrum» بوده و ظاهرا ضعف امنیتی سامانه های این شرکت موجب سرقت شده است.

هکرها با نفوذ به سامانه های این شرکت کاربران را ترقیب کرده که می بایست کیف پول خود را به روز رسانی کنید و در قالب به روز رسانی پول آنها را سرقت کردند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.