گوگل برترین موتور جستجوی جهان

کمیته رکن چهارم – طبق بررسی های صورت گرفته گوگل با رتبه ای بسیار عالی برترین موتور جستجوی جهان است.

طبق تحقیقان و نظرسنجی‌های صورت گرفته موتور جستجوی گوگل قوی‌ترین و محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است. در حال حاضر ۶۲٫۶ درصد کاربران برای یافتن متن موردنظر خود به این موتور جستجو مراجعه می‌کنند و ۲۲٫۶ درصد نیز برای پیدا کردن عکس در دنیای وب، واژه گوگل را در مرورگر خود تایپ می‌کنند. این فقط بخشی از جستجوهای کاربران است.

این موضوع در شرایطی مطرح‌شده که در جدیدترین خبرها آمده است که موتور جستجوی گوگل آسیب‌پذیری دارد و نتایج جستجوهای کار بران را  تغییر می‌داده است. این آسیب‌پذیری چند وقتی است که شناسایی‌شده و گوگل نتوانسته آن را وصله کند.

از طرفی این آسیب‌پذیری می‌تواند مورد سوءاستفاده قرارگرفته و نتایج جستجوی گوگل را دست‌کاری کند. یک محقق امنیتی از لندن این موضوع را تشریح کرده و توضیح داده چگونه با استفاده از گراف دانش، می‌توان نتایج جستجو در موتور جستجو را تغییر داد.

در ادامه باید به این موضوع اشاره‌کنم یوتیوب و گوگل‌مپ نیز درمجموع سهم ۵٫۶ درصدی از بازار جستجو در فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند. درحالی‌که گوگل ۹۰٫۸ درصد بازار جستجو را در اختیار دارد که یاهو با سهم ۲٫۴ درصد، آمازون ۲٫۳ درصد و موتور جستجوی بینگ با ۲٫۲ درصد در رده‌های بعدی این رقابت قرار دارند و ۲٫۳ درصد نیز به سایر جستجوگر‌ها اختصاص دارد.

مدیریت و جلوگیری از انتشار خبرهای نادرست یکی از حوزه‌های داغی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند فیس‌بوک و گوگل به دنبال کسب موفقیت در آن هستند. ولی بااین‌حال شرکت گوگل در این زمینه شکست‌خورده و نتوانسته آسیب‌پذیری که چندی قبل در این موتور جستجو وجود داشت را وصله کرده و از انتشار خبرهای جعلی و اطلاعات نادرست جلوگیری کند

گوگل از سال ۱۹۹۸ میلادی کار خود را در ساماندهی مطالب اینترنتی آغاز کرد و هم‌اکنون عنوان پر بازدید‌ترین وب‌سایت جهان را در اختیار دارد. گفتنی است این آسیب‌پذیری تازه نبوده و دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به شرکت گوگل گزارش‌شده ولی این شرکت قادر به برطرف کردن آن نبوده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.