بزرگ‌ترین حمله سایبری در سال ۲۰۱۹/بخش اول

کمیته رکن چهارم – هکرها در بی‌سابقه‌ترین اقدام خود در سال ۲۰۱۹، ۷۷۳ میلیون رایانامه را سرقت کردند.

در سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین حمله و سرقت سایبری رقم خورده است. در جریان این حمله سایبری ۷۷۳ میلیون رایانامه و همچنین ۲۱ میلیون گذرواژه سرقت شده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان امنیت سایبری حجم اطلاعات سرقت شده بیش از ۸۷ گیگابایت بوده که در میان این اطلاعات داده‌های شخصی افراد نیز سرقت شده است. گفتنی است این اطلاعات نیز به‌صورت آنلاین منتشرشده‌اند و در دسترس عموم قرار دارند. رقم دقیق اطلاعات منتشرشده (۷۷۲،۹۰۴،۹۹۱) بوده است که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

کارشناسان امنیت سایبری در اظهارات خود منتشر کردند که این میزان اطلاعات شامل اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران سراسر دنیا بوده است.

این اطلاعات توسط شرکت امنیت سایبری «Have I Been Pwned» منتشرشده که یکی از کارشناسان آن به نام تروی هانت (Troy Hunt) متوجه سرقت و انتشار اطلاعات کاربران سراسر دنیا شده است.

این کارشناس امنیت سایبری در وبلاگ خودش این‌گونه توضیح داده:

 اطلاعات تأیید هویت ورود به صفحه در طول چندین سال جمع شده، چرا که برخی از این ایمیل‌ها و رمز عبورها مربوط به سال ۲۰۰۸ بوده است.

 

 بر اساس اعلام هانت این اطلاعات از دو هزار منبع مختلف جمع‌آوری‌شده است.  همچنین کاربران با مراجعه به این اطلاعات سرقت شده می‌توانند متوجه شوند که رمز عبور آن‌ها هم ازجمله اطلاعات فاش شده است یا خیر.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.