کاهش ارزش سهام اینتل در پی محقق نشدن اهداف مد نظر

کمیته رکن چهارم – اینتل گزارش مالی مربوط به فصل چهارم و سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد. بر اساس آن، عملکرد این شرکت، ضعیف‌تر از برآوردها بوده است.

به نقل از «شهرسخت افزار» اینتل گزارش مالی مربوط به فصل چهارم و سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد. در ظاهر  عملکرد مالی اینتل خیره کننده است اما با کمی دقت بیشتر متوجه می‌شوید عملکرد این شرکت ضعیف‌تر از برآوردها بوده است که کاهش ارزش سهام اینتل تنها چند ساعت پس از انتشار این گزارش این را توضیح می‌دهد.

در نیمه مثبت گزارش مالی اینتل شاهد گردش مالی ۱۸٫۷ میلیارد دلاری هستیم که تا ۹ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد و گردش مالی اینتل در پایان سال ۲۰۱۸ به ۷۰٫۸ میلیارد دلار رسیده است که ۱۳ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد. هرچند در ظاهر عملکرد مالی اینتل خیره کننده به نظر می‌رسد، اما در حقیقت گردش مالی ۱۹٫۰۱ میلیارد دلاری برای فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده بود که به وضوح اینتل در دست یابی به آن ناکام مانده است.

اما مدیر عامل موقت اینتل درباره عملکرد مالی این کمپانی بسیار خوش‌بینانه صحبت کرد که تا حدی با واقعیت فاصله دارد. علی رغم اینکه انتشار گزارش مالی به سرعت به کاهش ۸ درصدی ارزش سهام اینتل انجامید، «باب سوان» مدعی شد ۲۰۱۸ یک سال موفق و تاریخی برای این کمپانی بوده است که گردش مالی کسب و کارهای مختلف اینتل رکوردهای تاریخی برجای گذاشته‌اند. مدیرعامل اینتل اظهار خوش‌بینی کرد عبور از پیچ تاریخی فناوری ساخت ۱۰ نانومتری به این کمپانی امکان برجای گذاشتن رکوردهای جدید را می‌بخشد.

در نهایت اینتل انتظار دارد ۱۵٫۵ میلیارد دلار را در سال مالی ۲۰۱۹ صرف هزینه‌های سرمایه‌ای کند که بالاتر از ۱۴٫۲۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: شهرسخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.