ارائه خدمات ابری در مناطقی بدون پوشش شبکه

کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت قصد دارد از عملیات‌ سازمان‌های آمریکایی در مناطق دور افتاده و دارای زیرساخت‌های ضعیف، پشتیبانی کند.

 شرکت ماکروسافت به تازگی از ۲ محصول خود رونمایی کرد. این فناوری‌ها در مناطقی که پوشش شبکه ضعیف بوده،  تحرک پذیری و قابلیت انعطاف موردنیاز است و شرایط ایده‌آل نیست، خدمات ابری ارائه می‌دهند.

با توجه به اطلاعات وبگاه مایکروسافت، بستر یاد شده، «Dell EMC Tactical Microsoft Azure Stack and Azure Data Box»  نام داشته و از نیازهای ارتش آمریکا و کمپین‌های واکنش سریع در هنگام رخ دادن فجایع پشتیبانی می‌کند. این دستاورد در اختیار دولت و مشتریان محلی قرار خواهد گرفت.

محصولات بالا احتمالاً به دنبال قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت و وزارت دفاع در قالب قراردادی به نام «زیرساخت دفاعی اقدام مشترک یا جدای» (JEDI) به وجود آمدند. هدف جدای ایجاد بسترهای محاسباتی بسیار مقاومی است که می‌توانند در محیط‌هایی دارای پوشش ضعیف ارتباطات و محیط‌های خشنی مانند میدان مبارزه، به خوبی عمل کنند.

تاد بروکوی (Tad Brockway)، مدیر بخش «Azure Storage & Azure Stack» در مایکروسافت گفت:

 از آنجایی که سازمان‌های دولتی آمریکا از مأموریت‌های سراسر جهان، در محل‌های دورافتاده و نقاطی که از زیرساخت‌های ارتباطی، پشتیبانی می‌کنند، فناوری‌های جدیدی برای موفقیت در عملیات موردنیاز هستند.

 

بروکوی ادامه داد:

 محصولات یاد شده به سازمان‌های دولتی کمک می‌کند تا در زمان انجام مأموریت‌ها در مناطق دور افتاده، به منظور انجام تصمیم‌گیری بهتر، به اطلاعات موردنیاز خود و طیف گسترده‌ای از تجزیه‌وتحلیل‌های داده‌های ابری دسترسی داشته باشند.

 

اژر استک از طریق «Dell EMC» به فروش می‌رسد و به کاربران خود اجازه می‌دهد در مناطق دورافتاده نیز به مانند حالت عادی از خدمات ابری بهره ببرند. فناوری‌های یاد شده به پردازش و انتقال داده‌ها در لبه‌ی شبکه کمک کرده و قابلیت‌های یادگیری ماشینی را هم ارائه می‌دهد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.