تغییرات آینده دراثر اینترنت اشیا

کمیته رکن چهارم – تا سال ۲۰۲۳ مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها بیش از ۴۰ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا در سطح جهان نصب خواهند کرد.

به گفته کارشناسان، موفقیت در عصر دیجیتال علاوه بر نیاز به دانستن آخرین کلمات کلیدی، به معنای شناسایی روند تغییر و محلی است که به سمت آن در حرکت هستیم.

به عنوان مثال، اینترنت اشیا در حال حاضر علاوه بر اخبار روزانه فناوری پوشش داده شده با راه‌اندازی هر وسیله جدید، سرمایه‌گذاری‌های سنگین از سازمان‌های جهانی را به عنوان راهنما در کسب جهانی دریافت می‌کند. تا سال ۲۰۲۳ مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها بیش از ۴۰ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا در سطح جهان نصب خواهند کرد. این ابزارها فراتر از مواردی مانند بلندگوهای هوشمند و ماشین‌های متصل هستند که همواره در رابطه با آن‌ها اطلاعاتی منتشر می‌شود.

برای پیشبرد موفقیت‌آمیز دیدگاه متغیر یاد شده، افراد و سازمان‌ها باید ابعاد و کیفیت کامل اشیا موجود در این شبکه، محرک‌های اصلی هر بخش بازار و نحوه ارتباط آن با کارهای روزانه را درک کنند.

اطلاعات کسب و کار داخلی – خدمات تحقیقاتی حق بیمه داخلی – شروع گسترش جهانی اینترنت اشیا را در کتاب «پیش‌بینی اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۸» پیش‌بینی کرده است و ۵ سال آینده برای مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها متغیر خواهد بود.

  • اینترنت اشیای مصرف کننده: به نظر می‌رسد تنها در ایالات متحده تعداد دستگاه‌های هوشمند خانگی تا سال ۲۰۲۳ از مرز یک میلیارد بگذرد و مشتریان حدود ۷۲۵ دلار به ازای هر خانوار هزینه کنند؛ در مجموع بیش از ۹۰ میلیارد دلار صرف راه‌حل‌های اینترنت اشیا خواهد شد.
  • اینترنت اشیا شرکتی: شرکت‌های حاوی کامل‌ترین بخش اینترنت اشیا به هزینه کردن میلیاردها دلار برای دستگاه‌های متصل و اتوماسیون ادامه خواهند داد. تا سال ۲۰۲۳، مجموع سامانه‌های رباتیک صنعتی نصب شده در شرکت‌ها به ۶ میلیون عدد در سراسر جهان خواهد شد؛ در حالیکه هزینه سالانه ایجاد راه‌حل‌های اینترنت اشیا به ۴۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
  • اینترنت اشیا دولتی: دولت‌ها در سراسر جهان از دستگاه‌های اینترنت اشیا برای توسعه شهرهای هوشمند استفاده می‌کنند که به نوآوری‌هایی مانند، دوربین‌های متصل به اینترنت، چراغ‌های خیابانی هوشمند و مترهای متصل برای تأمین زمان واقعی ترافیک، استفاده از صنایع، جرم و جنایت و عوامل محیطی مجهز هستند. انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری سالانه در این حوزه تا سال ۲۰۲۳ به ۹۰۰ میلیارد دلار برسد.

مردم، شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان برای رسیدن به آخرین راه‌حل‌های اینترنت اشیا و جلوگیری از بروز مشکل، در زمینه تغییرات فنی، در حال رقابت هستند. کتاب «پیش‌بینی اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۸» از اطلاعات داخلی کسب و کار، یک موضوع ۳ بخشی دقیق حاوی مهم‌ترین روش‌های مؤثر روی اینترنت اشیای مشتری، شرکتی و دولتی است و محرک‌های کلیدی هر بخش را به سمت جلو هدایت می‌کنند.

کارشناسان معتقدند که متخصصان حرفه‌ای کسب و کار حتماً باید کتاب‌های پیش‌بینی چندبخشی دارای هزاران ساعت تحقیقات جامع را مطالعه کنند. این بخش‌های آموزنده با نمودارها و آمار ارائه شده مؤثرترین روش‌ها را در پیشرفت صنعت نشان می‌دهند.

به عنوان یک تازه‌وارد یا کارشناس در این حوزه، کتاب یاد شده می‌تواند دیدگاه‌های محتاطانه موردنیاز برای تصمیم‌گیری بهتر را به شما ارائه کند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.