سرمایه گذاری ۱۸ میلیون پوندی برای اینترنت ماهواره‌ای (بخش اول)

کمیته رکن چهارم – آژانس فضایی بریتانیا، مبلغ ۱۸ میلیون پوند، به شرکت اینترنت ماهواره‌ای «OneWeb» اختصاص داد.

 اولین ماهواره پرتاب شده به ۲۵ فوریه امسال باز می‌گردد. آژانس فضایی بریتانیا، مبلغ ۱۸ میلیون پوند، در شرکت ارتباطات «OneWeb» سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ یک شبکه جهانی اینترنت ماهواره‌ای، برای ورود اینترنت به تمام نقاط جهان ایجاد کند. 
هدف شرکت وان‌وب در لندن، ایجاد شبکه اینترنت جهانی، با استفاده از مجموعه ۶۵۰ ماهواره فعال، در مدار نزدیک زمین است. در ابتدای این پروژه، امیدوار می‌رفت که اتصال جهانی، با سرعت ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه با تأخیر زمانی کمتر از ۵۰ مگابایت فراهم گردد. 
این سرویس می‌تواند برای خدمات اورژانسی هم مفید باشد، زیرا اتصال فوری در مکان‌های سخت، در دسترس قرار می‌گیرد. با استفاده از ترمینال تلفن همراه وان‌وب، اولین پاسخ دهندگان قادر خواهند بود از حلقه‎های پوشش «LTE» به طول ۲۰۰ متر، خارج از محدوده برج‌های سلولی، بهره‌مند شوند. 

کریس اسکیدمور (Chris Skidmore)، وزیر علوم بریتانیا هنگام بازدید از ایستگاه «ESA» در هلند گفت:

 پتانسیل تجاری برای سیستم ماهواره‌ای مخابراتی مقرون به صرفه، در سطح جهان فراوان است و بخش فضایی بریتانیا، نقش مهمی در ارائه آن ایفا می‌کند. با تعهد مداوم ما به آژانس فضایی اروپا و قابلیت‌های پیش رو در زمینه فضایی و ارتباطات راه دور در جهان، این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 پروژه OneWeb آماده راه‌اندازی است

به گفته پایگاه اینترنت جهانی، درحال حاضر، حدود ۴۵ درصد از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند. هدف این شرکت، پوشش کامل اینترنت در جهان، تا سال ۲۰۲۷ است.

برای اجرای این پروژه، هم اکنون هیچ ماهواره‌ای در مدار نیست. اولین دسته ۶ تایی قرار است ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ از سایت پرتاب اتحادیه اروپا در گویان (Guiana) فرانسه پرتاب شود. 

ماهواره‌های این پروژه، به‌وسیله ماهواره‌های شرکت وان‌وب به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک بین این شرکت و ایرباس تولید شده‌اند. سرمایه‌گذاری جدید، روی نوآوری‌های صنعت خودروسازی و حمل و نقل هوایی، با محصولات ماهواره‌ای متمرکز است.

به‌طور معمول، ماهواره‌ها قطعات فنی دست‌ساز هستند که زمان بسیاری برای تولید آنها صرف می‌شود. امکانات تولید ماهواره وان‌وب، به‌طور بالقوه توانایی تولید حداکثر ۱۵ ماهواره را در هفته، با هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر از فضاپیمای استاندارد، خواهد داشت. گرگ وایلر (Greg Wyler)، مؤسس شرکت وان‌وب در توییتر نوشت که پرتاب کمی تأخیر دارد، اما تا ۲۶ فوریه امسال انجام خواهد شد. 

وایلر همچنین اظهار داشت:

 

ما به دنبال راه‌هایی برای استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به منظور توسعه تکنیک‌های جدید اتوماسیون هستیم که به مدیریت این مجموعه، در آینده کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌شود که ما با امنیت و مسئولانه می‌توانیم از فضا برای نسل‌های آینده محافظت کنیم.

 منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.