ساخت چیپست های پیشرفته ۴G و ۵G توسط هند

کمیته رکن چهارم – هندی‌ها به جمع معدود کشورهای سازنده چیپست های بسیار پیشرفته ۴G و ۵G پیوستند.

 ساخت تراشه‌‎های مخابراتی، یکی از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین چالش‌های دنیای مخابرات، در دوران ما است و کشورهای بسیار کمی در این زمینه، توانایی تولید محصولات کاربردی تجاری دارند. بنابر آخرین اخبار، در کنار این کشورها، باید نام هندوستان را نیز از این به بعد ثبت کنیم.

شرکت هندی «SignalChip» -که مرکز اصلی آن در بنگلور هند است- در هفته گذشته، به صورت رسمی اعلام کرد که از این به بعد، فعالیت تجاری خود را در حوزه تولید مودم‌های ۴G و ۴G آغاز خواهد کرد. در کنفرانسی که هفته گذشته در دهلی‌نو برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که می‌تواند با تکیه بر دانش متخصصان داخلی هند و بدون نیاز به دیگر کشورها، چیپست‌های اختصاصی خود را در این زمینه، طراحی کرده، بسازد. تنها ۸ کشور در دنیا وجود دارند که توانایی ساخت این دست از تراشه‌ها را دارند و با این حساب، هندوستان نیز به جمع آن‌ها خواهد پیوست.

سیگنال چیپ، در جلسه رونمایی از برنامه خود، اعلام کرده است که مراحل اولیه این طرح، در واقع ۸ سال پیش آغاز شده‌اند و این شرکت برای طراحی تراشه‌های «SCBM34XX» و «SCRF34XX/45XX» تحقیقات و آزمایش‌های بسیار عمیق و گسترده‌ای را طی این سال‌ها، انجام داده است. چیپست اولیه مودم این شرکت نیز با اسم رمز «Agumbe» تولید خواهد شد که توانایی ارائه خدمات و استفاده از هر ۲ نسل مخابراتی ۴G و ۵G را دارد. در واقع این شرکت، در فاز اول فعالیت خود، ۴ نوع مودم را با شرح جزئیات زیر، روانه بازار خواهد کرد:

 SCBM3412: مودم مخابراتی ۴G/LTE شامل بخش‌های فرستنده و گیرنده بیس باند برای یک دستگاه

SCBM3404:  مودم بیس باند LTE از نوع ۴X4

SCRF3402:  فرستنده و گیرنده LTE از نوع ۲X2

SCRF4502: فرستنده و گیرنده ۲X2 برای استفاده از استاندارد مخابراتی ۵G NR

علاوه بر این، سیگنال چیپ، اعلام کرد که این مودم‌های جدید، توانایی استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی اختصاصی هندوستان را با نام «NAVIC» هم دارد که در سال ۲۰۱۵ و با مودم‌ ویژه «RF» مدل «SCRF1401»، به فضا پرتاب و آماده بهره‌برداری عملی و تجاری شد.

در این زمینه، آقای هیمانشو خاسنیس (Himanshu Khasnis)، مدیرعامل و مؤسس این شرکت اعلام کرد که تمام مراحل تولید تراشه‌ها، در داخل هندوستان، انجام خواهد شد. این مراحل، نیاز به تحقیق و توسعه عمیق در بخش‌های مختلف دارد؛ ولی گروه تحت رهبری وی، توانسته است با تکیه بر دانش داخلی و توجه به مشکلات امنیتی و چالش‌های پیش روی این صنعت، شرایط را برای آن، فراهم کند.

این تنها یکی از زمینه‌های پیشرفت هندوستان است و بنابر نظر بسیاری از تحلیلگران، هندوستان نیز می‌تواند مانند چین، مراحل ترقی را به سرعت طی کند و در آینده‌ای نزدیک، به رقیبی قدرتمند در زمینه‌های تکنولوژیک در مقابل کشورهای غربی قرار گیرد.

منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.