کشف آسیب‌پذیری هویت ماشینی، در دارک‌نت

کمیته رکن چهارم – مطالعه امنیت سایبری وب تاریک، آسیب‌پذیری هویت ماشینی را نشان می‌دهد. 

براساس تحقیقات انجام شده به‌وسیله گروه تحقیقاتی امنیت سایبری مبتنی بر شواهد (EBCS) دانشگاه ایالت جورجیا و دانشگاه (Surrey)، بازار پررونق گواهینامه‌های «SSL» و «TLS»، فایل‌های کوچک اطلاعاتی مورد استفاده برای تسهیل ارتباطات محرمانه بین سرورهای سازمان‌ها و رایانه‎‌های مشتریانشان در قسمت پنهان اینترنت، وجود دارد. 

به گفته ونافی (Venafi)، ارائه دهنده تمهیدات حفاظت از هویت دستگاه و حامی پژوهش، ماشین‌های شبکه‌ای، از کلیدها و گواهینامه‌های بالا، برای شناسایی و تأیید خودشان در ارتباط با یکدیگر، بسیار شبیه به استفاده از نام‌های کاربری و رمزهای عبور، به منظور کار در اینترنت ازسوی انسان‌ها، استفاده می‌کنند.

هنگام فروش این گواهینامه‌ها در دارک‌نت، آن‌ها با طیف گسترده‌ای از جنایات، همراه می‌شوند و هویت دستگاه را به مجرمان سایبری، ارائه می‌دهند که از آن‌ها برای فریب وب‌سایت‌ها، استراق سمع ترافیک رمزگذاری شده، ارتکاب حملات و دزدیدن اطلاعات حساس در میان دیگر فعالیت‌ها، استفاده می‎کنند.

دیوید مِیمُن (David Maimon)، نویسنده، استاد دانشکده مطالعات سیاسی اندرو یانگ در جورجیا و مدیر گروه تحقیقاتی امنیت سایبری مبتنی بر شواهد، معتقد است که کشف دسترسی گسترده این گواهینامه‌ها در دارک‌نت، شگفتی بزرگی بود. جستجوی ۵ بازار در دارک‌نت برای این تحقیق، ۲،۹۴۳ نمونه اشاره به SSL و ۷۵ مورد به TLS را نشان داد. در مقایسه، فقط ۵۳۱ گزینه به باج‌افزار اشاره کرده بودند.

مِیمُن اظهار داشت: 

 یکی از جنبه‌های بسیار جالب این پژوهش، مشاهده بسته‌بندی گواهینامه‌های TLS، با سرویس‌های پیچیده مانند خدمات طراحی وب برای دادن دسترسی سریع به سطوح بالای اعتماد و اعتبار آنلاین به مهاجمان بود. میزان آسانی و ارزانی برای کسب گواهینامه‌های معتبر همراه، با تمام اسناد مورد نیاز برای ایجاد شرکت‌های بسیار معتبر، بدون هیچ گونه اطلاعات تأیید، شگفت‌آور بود.

 

کوین بوکک (Kevin Bocek)، معاون امنیت و اطلاعات تهدید ونافی گفت: 

 این مطالعه، به شواهد واضحی از فروش شگفت‌انگیز گواهی‌نامه‌های TLS در دارک‌نت رسید. این گواهینامه‌ها –که به عنوان هویت دستگاه‌های مورداعتماد، عمل می‌کنند– بخش اصلی ابزارهای جنایات سایبری مانند: بات‌ها، باج‌افزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی، به شمار می‌روند. هر سازمان، باید توجه داشته باشد که گواهینامه‌های مورد استفاده، برای ایجاد و حفظ اعتماد و حریم خصوصی در اینترنت، نوعی سلاح هستند و به عنوان کالاها، به مجرمان سایبری، فروخته می‌شوند.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.