عرضه زودهنگام تراشه‌های اینتل

کمیته رکن چهارم – نقشه راه جدید اینتل از عرضه زودهنگام تراشه‌های Comet Lake و Elkhart Lake خبر داد.

اخیراً برنامه زمان‌بندی‌شده اینتل برای عرضه نسل جدید از پردازنده‌ها لو رفته است و نشان می‌دهد این شرکت در نظر دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی دو خانواده جدید از محصولات خود یعنی Comet Lake و Elkhart Lake را روانه بازارهای جهانی کند.

تصویر منتشرشده از این برنامه نشان می‌دهد که اینتل در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی نسل جدیدی از پردازنده‌های Core خود را در قالب سری Comet Lake معرفی کند. این تصویر همچنین فاش می‌کند که این شرکت قصد دارد هم‌زمان با این محصولات، نسل جدیدی از پردازنده‌های Atom  خود را هم در سری جدیدی با عنوان Elkhart Lake عرضه نماید.

بر اساس اطلاعات موجود، پردازنده‌های جدید اینتل در سری Comet Lake، قرار است به‌عنوان جایگزینی برای تراشه‌های Coffee Lake Refresh روانه بازار شوند و در بهترین حالت دارای ۱۰ هسته پردازشی هستند که توسط فناوری لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولیدشده‌اند. این نقشه راه منتشرشده اعلام می‌کند که باید در سه‌ماهه دوم از سال ۲۰۲۰ میلادی منتظر دست‌یابی به این تراشه‌های جدید باشیم. اطلاعات در دسترس نشان می‌دهند که همه تراشه‌هایی که قرار است در این سری عرضه شوند با استفاده از فناوری لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به مرحله تولید رسیده‌اند و بهترین و قدرتمندترین نسخه از آن‌ها نیز دارای ۱۰ هسته و ۲۰ رشته پردازشی خواهد بود.

در بخشی دیگر از این نقشه راه به سری پردازنده‌های Elkhart Lake نیز اشاره‌شده است. این سری از محصولات قرار است به‌عنوان نسل بعدی از تراشه‌های Gemini Lake در خانواده محصولات Atom روانه بازار شوند. طبق اطلاعات موجود انتظار می‌رود پردازنده‌های Elkhart Lake نیز در سه‌ماهه اول از سال ۲۰۲۰ میلادی قابل‌دسترس باشند. اطلاعات موجود نشان می‌دهند که این تراشه‌ها دارای مصرف انرژی بسیار کمی هستند و بر مبنای ریز معماری Ice Lake طراحی خواهند شد. همچنین گفته می‌شود که اینتل قصد دارد برای تولید این تراشه‌ها از فناوری لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بهره ببرد و آن‌ها را به گرافیک‌های مجتمع Gen11 نیز مجهز کند. قرار است از این پردازنده‌ها در لپ‌تاپ‌ها، مینی پی‌سی‌ها و محصولات کم‌مصرف دیگر استفاده شود. به نظر می‌رسد معرفی رسمی این دو نسل جدید از تراشه‌های اینتل در حاشیه نمایشگاه Computex 2019 رخ دهد.

اینتل در نظر دارد در سال جاری میلادی همچنان به عرضه تراشه‌های Coffee Lake refresh جدید ادامه دهد. انتظار می‌رود که این تراشه‌ها به‌عنوان یک مبنا برای محصولات Comet Lake معرفی شوند چراکه این پردازنده‌های جدید نیز قرار است با استفاده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به مرحله تولید برسند.

منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.