فریب سنسور اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ با تصویر ۳ بعدی

کمیته رکن چهارم – سنسورهای تشخیص اثرانگشت S10  دارای آسیب‌پذیری هستند و این ضعف اطلاعات بانکی برخی کاربران را هم به خطر می‌اندازد.

 یکی از ویژگی‌های شاخص گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر التراسونیک است که به گفته کره‌ای‌ها سطح امنیتی بالایی را به ارمغان می‌آورد؛ حالا اما یک کاربر توانسته به‌راحتی از سطح آن بگذرد.

کمپانی‌های موبایل ساز در سال گذشته تلاش‌های بسیاری را برای حذف اسکنر اثرانگشت فیزیکی انجام دادند. یکی از روش‌های متداول برای این کار پیاده‌سازی سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر اپتیکال بود که عملکرد نسبتاً قابل قبولی هم داشت. سامسونگ اما با وعده استفاده از مدل التراسونیک این ماژول استفاده از آن را تا حدودی به تأخیر انداخت.

این شرکت مزایای حسگر التراسونیک نسبت به اپتیکال را امنیت و دقت بیشتر عنوان کرده بود چراکه به‌جای ذخیره یک تصویر صرف از انگشت، امواج صوتی را به سمت سطح ارسال کرده و مدلی سه‌بعدی از اثرانگشت را ایجاد می‌کند.

بااین‌حال یکی از کاربران گلکسی اس ۱۰ مدعی است که تنها در ۱۵ دقیقه می‌تواند با چاپ تصویر اثرانگشت این سنسور را فریب دهد. مراحل انجام این کار با عکس‌برداری از اثرانگشت به‌جای مانده روی شیشه نوشیدنی با استفاده از موبایل شروع‌شده است. به گفته این کاربر که خود را darkshark معرفی کرده، با یک دوربین  DSLR می‌توان تصویر اثرانگشت را حتی از فاصله چندین متری هم ثبت کرد. وی سپس در فتوشاپ کنتراست تصویر را افزایش داده و ماسک آلفای آن تهیه‌کرده است. darkshark با انتقال تصویر به اتودسک تری‌دی‌اس مکس مدل سه‌بعدی تصویر را تهیه کرده است.

به گفته این کاربر خروجی نهایی تصویر که با استفاده از AnyCubic Photon LCD چاپ شده، به‌راحتی سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس ۱۰ را فریب داده است. باز کردن قفل پرچمدار پر زرق‌وبرق سامسونگ تنها یکی از عواقب استفاده از این روش است و اگر کاربر امنیت اپ های بانکی را هم به این حسگر سپرده باشد، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.