تولید ابررایانه، با اهداف دفاعی ازسوی استرالیا

کمیته رکن چهارم – استرالیا قصد دارد به منظور پشتیبانی از دستاوردهای دفاعی و مقابله با نسل بعدی جنگ‌افزارها، یک ابررایانه جدید پدید آورد.

 گروه فناوری و علوم دفاعی استرالیا (Australian Defence Science and Technology Group)، با سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیون دلاری، قصد دارد یک مرکز محاسباتی تازه راه‌اندازی کند. این ابررایانه، در ادینبورگ واقع می‌شود.

لیندا رینولدز (Linda Reynolds)، وزیر دفاع صنعت و دیوید فاوست (David Fawcett)، مشاور وزیر دفاع استرالیا توضیح دادند که این وزارت‌خانه، درحال طی کردن مراحل نهایی انعقاد قرارداد با پیمانکار اصلی پروژه یادشده است. ساخت این مرکز، از اواسط ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و تا اواخر ۲۰۲۰، به پایان خواهد رسید.

فاوست شرح داد:

 از توانایی‌های ابررایانه یادشده، برای پشتیبانی از دستاوردهای دفاعی، بهره گرفته خواهد شد.

 

وی گفت:

 پروژه نام برده، امکانات نوینی را در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین پیمانکار اصلی، مسئولیت تهیه و مدیریت شرکت‌های طرف قرارداد فرعی را برعهده دارد.

 

این انتظار وجود دارد که پیمانکار اصلی، یک «طرح قابلیت صنعتی محلی» توسعه دهد. این اقدام، از طریق تولید، عرضه و حمل‌ونقل تجهیزات و مواد، فرصت‌های تازه‌ای را برای کسب‌وکارهای محلی فراهم می‌کند.

رینولدز افزود:

 فناوری و علوم دفاعی، به سازمان‌های دفاعی و امنیت ملی، توصیه‌های علمی و نوآورانه ارائه می‌دهد تا بتوانند با چالش‌های امنیتی و دفاعی پیش روی استرالیا مقابله کنند.

 

وزیر دفاع صنعت استرالیا اظهار داشت:

 ابررایانه نقشی حیاتی را در زمینه طراحی، توسعه و تجزیه‌وتحلیل  سامانه‌های سلاح مدرن و سیستم‌های امنیت ملی ایفا می‌کند. به این موارد می‌توان نسل  بعدی کشتی‌ها و دیگر بسترهای دفاعی آینده را نیز اضافه کرد.

 

وزیر دفاع استرالیا همچنین اعلام کرد که به منظور تعمیر و به‌روزرسانی  تجهیزات فناوری مورد استفاده نیروی دریایی سلطنتی استرالیا روی کشتی‌ها، بودجه‌ای ۶۰۰ میلیون دلاری را درنظر گرفته است. به ویژه می‌توان به نوسازی شبکه‌های رایانه‌ای نیروی دریایی این کشور از طریق «محیط ناوگان اطلاعاتی» (FIE) اشاره کرد که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد. این برنامه، هر ۲ دسته رایانه‌های طبقه‌بندی شده و معمولی موجود در شبکه را در بر می‌گیرد. همچنین بیان شد که این بسترها، تبادل اطلاعات داخلی، یا خارجی کشتی را به‌وسیله ارتباطات ماهواره‌ای، یا رادیویی انجام می‌دهد.

وی شرح داد که اقدام بالا، اولین گام رساندن سامانه‌های رایانه‌ای مدرن به نسل بعدی ناوگان‌ها در دهه‌ی آینده است. این کار، با هدف حصول اطمینان از این که نیروی دریایی توانایی مقابله با چالش جنگ‌افزارهای مدرن را دارد، صورت می‌گیرد.

مقام یادشده خاطرنشان کرد:

 با توجه به توسعه سریع فناوری، موارد بسیاری، به به‌روزرسانی نیاز دارند و صنعت استرالیا، خواهان ارائه راه‌کارهای نوآورانه در این زمینه است.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.